BasBQ
Beef en Steak

St. louis style steaks

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Het volgende recept had ik een tijdje geleden bij BBQ pit boys gezien. Op dit forum heb ik ze al gezien van Noskos en Big-T, waardoor ze definitief op mijn todo-lijstje kwamen. Die lijstjes moet je nooit te lang laten worden dus besloot ik naast mijn freubel projectje (zie diy) dit recept te gaan maken voor bij de friet vanavond.

Mijn keukenhulpje mag de karbonades "verven" met mosterd:
20121118_151218.jpg



De restjes BBQ saus samen met een donker biertje (niet de grolsch die is voor mij) in de braadslee Daarna de Q op:
20121118_152927.jpg


Vlak voordat ze hun saus bad in duiken:
20121118_153317.jpg


Ik ben benieuwd hoe ze straks smaken....
 
Ziet er nu al lekker uit Structor. (en lekker dikke karbo's ook Mmmm  :) )
Staat hier ook hoog op het lijstje.

Suc6

Mac
 
Ziet er heurlijk uit - nu al! Zie graag het eindresultaat! Geniet er straks van.
 
en ik kan je zeggen dat ze lekker zijn  :)
 
deze zijn heerlijk!
 
Hele mooie stukke vlees, bijna zonde om ze op te eten  ::)
 
HMMMM, lekker!
 
Ik heb uit betrouwbare bron dat dit zo lekker is dat sommige mensen er speciaal gallon flessen met BBQ saus voor aanschaffen.;)
 
Inderdaad lekker!!!!

Even wat plaatjes

Klaar.
_MG_7681.JPG


Even rusten op het aanrecht.
_MG_7687.JPG


En op het bord:
IMG_7694.JPG


Nosmo zei:
Ik heb uit betrouwbare bron dat dit zo lekker is dat sommige mensen er speciaal gallon flessen met BBQ saus voor aanschaffen.;)
Waar halen die sommige mensen dan vandaag? Mijn laatste saus is hier aan opgegaan dus ik moet nieuwe bestellen...

Boldeagle zei:
Hele mooie stukke vlees, bijna zonde om ze op te eten  ::)
Vond mijn oudste dochter ook, die ga ik dan morgen maar op eten.... De offers die je als papa soms moet maken :D

O ja de schaduw onderin wordt veroorzaakt door mijn flitser in combinatie met mijn lens, heel irritant wat doe ik verkeerd???
 
Lekker! :) Gallon flessen vind je bij vuur en rook.
 
Zien er zeer goed uit, staat bij mij ook nog op het lijstje.
 
Lekker, die moet ik ook eens een keer maken en de lijst is al zo lang!


Ik weet niet wat voor camera en flitser je hebt, maar ik zou proberen om indirect te flitsen, dus bijvoorbeeld via het plafond. Dit geeft ook veel diffuser licht en minder schaduwen. Dan is het wel handig dat je een draaibare flitser hebt, met een ingebouwde wordt het lastig.
 
Heerlijk! Hij stond al op mijn todo list na de laatste topics hierover, maar dat is bij deze weer even bevestigd dus :)
structor zei:
O ja de schaduw onderin wordt veroorzaakt door mijn flitser in combinatie met mijn lens, heel irritant wat doe ik verkeerd???
Met een interne flitser en met iets meer groothoek is dat bijna niet te vermijden. Zeker als je ook nog eens een objectief hebt met een wat grotere filtermaat (77mm bijv). Je zal dan een opzetflitser nodig hebben, zodat je met direct flitsen in elk geval over de rand van je lens heen komt. Maar beter nog kan je in dat geval indirect gaan flitsen door het licht te laten bouncen via muur of plafond. Nadeel is dat een gekleurde muur weer kleurzweem kan brengen dan :)
 
Nosmo zei:
Ik weet niet wat voor camera en flitser je hebt, maar ik zou proberen om indirect te flitsen, dus bijvoorbeeld via het plafond. Dit geeft ook veel diffuser licht en minder schaduwen. Dan is het wel handig dat je een draaibare flitser hebt, met een ingebouwde wordt het lastig.

Rocker zei:
Met een interne flitser en met iets meer groothoek is dat bijna niet te vermijden. Zeker als je ook nog eens een objectief hebt met een wat grotere filtermaat (77mm bijv). Je zal dan een opzetflitser nodig hebben, zodat je met direct flitsen in elk geval over de rand van je lens heen komt. Maar beter nog kan je in dat geval indirect gaan flitsen door het licht te laten bouncen via muur of plafond. Nadeel is dat een gekleurde muur weer kleurzweem kan brengen dan :)

Oei dat klinkt logisch, de batterijen van mijn externe flitser waren leeg. Dus ik heb met de interne flitser geflitst, het was me nog nooit opgevallen dat je daar zo'n nare schaduw van krijgt. Thanks weer wat geleerd...
 
als je met de interne flitser wat meer inzoomt heb je er ook geen last meer van, de beeldhoek verandert dan dusdanig dat die schaduw buiten beeld valt. Dus als je niet anders kan dan de interne flitser gebruiken, kan je beter een stapje naar achteren doen en iets meer zoomen :)
 
Hmm, bij mij komt bij zoomen de lens naar voren, en heb ik er dus meer last van..
Uitproberen dus...
 
structor zei:
O ja de schaduw onderin wordt veroorzaakt door mijn flitser in combinatie met mijn lens, heel irritant wat doe ik verkeerd???

Ziet er zalig uit. Ga dit ook maart eens proberen. Yammi!
Schaduw onderin wordt veroorzaakt door de zonnekap. Als je close-ups van div objecten maakt, is het raadzaam de zonnekap er af te halen.
 
ArKey zei:
structor zei:
O ja de schaduw onderin wordt veroorzaakt door mijn flitser in combinatie met mijn lens, heel irritant wat doe ik verkeerd???

Ziet er zalig uit. Ga dit ook maart eens proberen. Yammi!
Schaduw onderin wordt veroorzaakt door de zonnekap. Als je close-ups van div objecten maakt, is het raadzaam de zonnekap er af te halen.
Had ik er ook op, thanks voor de tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan