BasBQ
Beef en Steak

St. Louis style steak

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.653
Kom ik een fijn stukje procureur van exact 442 gram tegen in de diepvries. Perfect geschikt om een St Louis Style steak "for 2" te maken. Dit heb ik nog niet eerder gemaakt.
Stukje vlees gekruid met 1 el gemalen zwarte peper, 1 tl knoflookpoeder en 1 tl mosterdzaad.

1594494185204_1594494178461_IMG_3838.JPG


Voor de saus gekozen voor een basis van cola-bbq saus aangevuld met dezelfde kruiden als voor de steak.
Q op temperatuur gebracht. Uiteraard weer een buitje. 😖. Viel gelukkig mee.
(Bekend liedje in deze is " raindrops are falling on my Q".
1594494184114_1594494182506_IMG_3843.JPG


Steak aan beide zijden mooi bruin gegrild.

1594494188296_1594494187382_1594494186553_IMG_3844.JPG
1594494191808_1594494190984_IMG_3848.jpg


Daarna in alu bakje met Leffe en de bbq saus.
Op de Q. De dome temp en rooster temp wat doorgeschoten tot een rooster temp van 153 tpv de steak. Alles schuiven dicht.

0722a946-50bf-4185-99ca-541a1324eec2.JPG
IMG_3849.JPG


549f4258-92eb-4139-b616-85f72861327a.JPG


Steak 1,5h laten garen. Kerntemp 72C. Ff wat tomaten mee gegrild.
Als finishing touch de steak boven de hete kolen afgegrild.

IMG_3850.JPG
IMG_3852.jpg


De steak is wat hard. Is niet met een vork uit elkaar te steken.
Wellicht te kort op de Q.

IMG_3853.JPG
IMG_3854.JPG


Bedankt voor het lezen

Adviezen om eeamte verbeteren zijn zeer welkom.

IMG_3850.JPG
 
Dat met die saus lijkt me wel heerlijk. Enkel de steak naar mijn smaak heel wat te ver. Maar mss moet dat zo bij dit gerecht. Ben ik nog te leek voor
 
Dat met die saus lijkt me wel heerlijk. Enkel de steak naar mijn smaak heel wat te ver. Maar mss moet dat zo bij dit gerecht. Ben ik nog te leek voor
Het idee met een st louis pork steak is dat je de lap suddert in de BBQ saus, beetje vergelijkbaar wat je met een sukade lap doet. Dat zorgt ervoor dat hij lekker mals wordt. Je moet dit niet zozeer zien als een rundersteak die medium oid gaart.

@Peter64 Denk dat je hem niet lang genoeg hebt laten sudderen. Je moet niet uitgaan van kern temperatuur maar van malsheid, je kern mag echt wel een stuk hoger zijn om hem goed mals te krijgen. Denk dan richting 85-95 graden. Je had hem ook af moeten dekken met aluminiumfolie, weet niet of je dat gedaan had. Ik heb het vorige keer in een DO gedaan, wat vrij goed ging naar mijn idee.
 
Mooi, maar ik denk ook langer sudderen
 
@ cold as ice. Heb bakje niet afgedekt met folie. Heb me gericht op een recept van bbq junks. Leerpunt. Merci.
Tevens ook te laat gestart met de Q aan te maken. (Voorspelde rgenbuien etc)
 
Je bent weer lekker met de Q bezig geweest. Weer of geen weer. Parasol er bij en gaan.
Ik vind het er toch zo op foto heerlijk uit zien hoor. Procureur steak mag van mij toch wel een bite hebben. En als ik de foto zo zie is ie nog lekker sappig. Het zal vast gesmaakt hebben.
 
Hmm. Nog nooit gemaakt. Ziet er goed uit
Dank voor het delen
 
Niet vervelend om in de vriezer aan te treffen
Jammer dat het niet is geworden wat je gehoopt had maar dat het gesmaakt mag hebben
 
Ziet er nog steeds goed uit! Hoewel het nu niet de malsheid heeft van suddervlees, mag een bite best met zo'n stukje vlees.
 
Ziet er goed uit. Deze manier van procureur is hier langzaam een kleine favoriet na pulled pork natuurlijk. Ik zelf kijk ook niet naar temperatuur maar naar malsheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker is dat! Ik had het alu-bakje wel afgedekt, en daardoor misschien wel zeer mals toen het klaar was.
Dit is wel een aanrader om te maken hoor!
 
Ziet er toch lekker uit, en zoals gezegd, deze klassieker moet je sudderen in de saus, dus afdekken, een thermometer in het vlees heeft dan ook geen zin meer vanaf dit punt, immers de saus wordt niet heter dan 100gr. C dus het vlees ook niet.
Tijd is je vriend, 1,5 tot 2 uur zeker laten sudderen op een niet te hoge BBQ temp (140-150 gr.C ), dan even prikken met een vork of hij uit elkaar wil komen zoals draadjesvlees (runder suddervlees)
 
Ziet er toch lekker uit, en zoals gezegd, deze klassieker moet je sudderen in de saus, dus afdekken, een thermometer in het vlees heeft dan ook geen zin meer vanaf dit punt, immers de saus wordt niet heter dan 100gr. C dus het vlees ook niet.
Tijd is je vriend, 1,5 tot 2 uur zeker laten sudderen op een niet te hoge BBQ temp (140-150 gr.C ), dan even prikken met een vork of hij uit elkaar wil komen zoals draadjesvlees (runder suddervlees)
Liep in de tijd vast. Om te kijken wat de temp was de meter eri gehangen.
Bedankt voor de tips. Ga dit opnieuw maken.
 
Wat vervelend....ik ben niet heel ver weg als je iets wilt laten proeven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat hou ik in gedachten. Zal het bij oostenwind klaar maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan