BasBQ
Beef en Steak

St. Louis style procureur

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Eerder had ik een topic gezien van @Peter_fijten, die een leuke bereiding had van een procureur. Ik had in de vriezer nog een stuk procureur liggen van 1,2 kg, die zeer geschikt was om op deze manier te bereiden. Dus bedankt voor de inspiratie Peter!
Ik heb de procureur in 3 grote stukken verdeeld en eerst met peper, zout en knoflook poeder bestrooid.
2020-06-26 10.29.24.jpg


Daarna heb ik er nog een laagje pulled pork mix van Noskos overheen gedaan, die is altijd lekker!
2020-06-26 10.32.00.jpg


Het vlees in de folie ingepakt en in de koelkast, om een paar uurtjes te laten wachten tot het tijd is om de BBQ aan te steken.
Even flink de BBQ opgestookt en de procureur gelijk boven de kolen aangebakken, even een mooi kleurtje meegeven
2020-06-26 15.20.46.jpg


Dan alles in een grote alu bak en hierin een hele fles BBQ saus en bier, ik koos voor een lentebok, want dat past wel bij het mooie weer.
2020-06-26 15.26.34.jpg

Daarna heb ik de alu bak afgedekt met alu folie terug op de BBQ gezet om een uurtje of 3 gaar te sudderen terug gezet. De ketel temperatuur heeft de gehele tijd op zo'n 150 graden gestaan.

Ondertussen heb ik, om er een hele maaltijd van te maken, een flinke bak groenten gesneden. Deze bestond uit witte en oranje zoete aardappel, peen, courgette, rode en witte uien, paprika en bruine bonen en die het laatste halfuur naast het vlees boven de kolen gezet. Het laatste half uur ook de alu folie van het vlees afgehaald, zodat de saus iets kon indikken.
2020-06-26 17.53.55.jpg


Heerlijke geuren dwarrelde te tuin in! De gasten kwamen al snel meekijken wat er stond te pruttelen.

Uiteindelijk op het bord zag het zo uit:
2020-06-26 19.02.33.jpg


Het vlees was super mals en zeer smakelijk, de groentes waren ook goed gelukt. Met de bier/bbq saus erdoor nog lekkerder dan gedacht. Al met al dus zeker een aanrader om een keer te maken. Zelfs de dames aan tafel vonden dit erg lekker (niet perse van die bbq vlees eters). Dit maak ik dus vaker.

Bedankt voor het lezen!
 
Ziet er zeer smakelijk uit. Ga ik ook zeker eens proberen. 🍻
 
Het betere smulwerk.
De St. Lousy Style staat bij mij nog op het programma
 
Mooie kleurrijke maaltijd 👍
 
dit ziet er lekker uit. lijkt me erg lekker.
dank voor het delen, want deze gaat hier zeker eens gemaakt worden.
 
Lekker maaltje dit. Dit maak ik wel eens op vakantie. Lekker op de WGA. Super leuk en vooral heel lekker
Had graag een vorkje mee geprikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan