BasBQ
Beef en Steak

Sriracha Honing Wings

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ genoten.

Ook ik heb me deze maand vergrepen aan die overheerlijk kippenvleugels. Sinds mijn ontdekking van Sriracha saus wilde ik al eens kip marineren in deze saus. Heerlijke saus en lekker pittig. Na wat speuren op het www zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben dus leek mij dit wel een strak plan.
Niet heel bijzonder moeilijk of culinair. Maar gewoon verschrikkelijk lekker. Daar gaan we.

Recept voor marinade
3 el sriracha saus (hier kan je mee spelen ivm pittige)
3 el sojasaus
2 el honing
2 el citroensap
2 teentje knoflook gehakt
Duim verse gember geraspt
Zeezout
Olijfolie

IMG_E9785.JPG


Ingrediënten samen brengen in een kom en goed mixen.

IMG_E9786.JPG



IMG_E9787.JPG


Vleugeltjes in een zip Lock zak, marinade er bij en mengen maar. Daarna minimaal 3u in de koelkast laten marineren.

IMG_E9788.JPG


IMG_E9789.JPG


Nu de marinade lekker heeft kunnen inwerken kan de Q aan en de vleugels er op. Ik heb er nog een paar stukjes cederhout toe gevoegd voor een heerlijke zoete rook smaak.

IMG_E9790.JPG


Restant van de marinade heb ik even ingekookt en halverwege de run nog eens over de vleugels gekwast.

IMG_E9791.JPG


Zodra de vleugels gaar waren nog even kort aanzetten op het gietijzer voor een extra krokante laagje.

IMG_E9792.JPG


Dat ruikt heerlijk. Snel op een plankje leggen, biertje er bij en smullen maar.

IMG_E9794.JPG


IMG_E9795.JPG


Wat een feest als er vleugels op tafel komen. Deze waren wel redelijk pittig. De kids vonden ze heerlijk. Maar dan moest de vel en saus er wel zo veel mogelijk af hahaha. Weer een heerlijke variatie op vleugels rijker en met grote blij van tafel gegaan.

Bedankt voor het kijken en lezen
Bram.
 
Om nomnomnom.

Damn wat heb ik nu zin in chickenwings.

Van sommige merken is er ook een sriracha lemongrass. Die vind ik voor sommige toepassingen ook best lekker.
Sriracha mengen met hoisin saus vind ik ook erg lekker met kip.
 
Mooi werk Bram, krijg gelijk trek.

Had je al een foto uitgezocht voor de fotowedstrijd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Zien er heerlijk uit Bram. Lekker biertje erbij. Smullen 🤤🤤
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er heerlijk uit! En die kippenvleugels ook natuurlijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Bram; Schuif door, schuif door. Zien er 😋😋 uit.
Recept variatie wordt opgeslagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Vroeg me in het begin van je verhaal al af van wat zouden z’n barakken te eten krijgen, maar papa mocht het vel eraf halen 😉

mooi plankie gemaakt met bijkleurend biertje 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Vroeg me in het begin van je verhaal al af van wat zouden z’n barakken te eten krijgen, maar papa mocht het vel eraf halen

mooi plankie gemaakt met bijkleurend biertje

Haha ze wilden graag proeven. Voor de dames had ik Cevapcici worstjes. Puree van zoete aardappel met een vleugje kaneel. Snijbonen gesmoord met wat ui, knoflook en gemalen piment. Dus er was ook een “vlucht route” zeg maar
 
Lekkere combinatie bram
Sriracha is top.

Geloof graag dat de Kids het pittig vonden 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Chiraza lekker hoor. Ik ben ook wel van de iets meer pit. Gaan we binnenkort ook proberen. Bedankt voor de tip Bram. 👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Goed bezig Bram. Ga ik ook eerdaags eens maken. Goeie match met deze Carolus gok ik zo 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat een feestje, krijg gelijk trek in wings. Zoonlief was al teleurgesteld dat er dit weekend geen Formule 1 race is. Dan staat er altijd een grote schaal kippenvleugels op tafel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Komt op de lijst. Moet gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Oe, die ga ik ook maken.
heb hier nogal wat liefhebbers van al dat heets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan