BasBQ
Beef en Steak

Spliff Burgers, R?sti en gevulde paprika

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Vorige week thuiswerkdag geruild met de mrs, dus afgelopen vrijdag had ik mooi tijd voor een fijne BBQ.
In weer en wind staat grillen, en ik blijf toch moeite hebben de OTP57 lekker op temperatuur te krijgen, ik moet er eigenlijk 2 starters in leeggooien, maar het is gelukt;

20151113_201211.jpg


20151113_203541.jpg


Weer gekozen een volledige maaltijd er vanaf te toveren, met recepten van de mede forummers hier, waarvoor dank!  ;)

- Spliff burgers volgens het recept alhier; Gehakt, rode ui, worchester saus, diverse kruiden.
- Aardappelkruidkoekjes (R?sti) volgens recept alhier; Aardappel, Ui, bloem, div.kruiden.
- Met groente gevulde paprika volgens eigen recept.
- Gegrilde champignons

Zag er in ieder geval gezellig uit op de BBQ:

20151113_203551.jpg


20151113_204618.jpg


En het eindresultaat;

20151113_210740.jpg


20151113_210759.jpg


Conclusie?

Spliff-Burgers; Lekker, maar niet helemaal ons ding. Ik mix er altijd een eitje door, en kruid wat enthousiaster met BBQ kruiden en soms een rub tijdens het grillen. Dat werd nu duidelijk gemist.

Aardappelkoekjes/R?sti: Zeer goed! Beetje proberen met grillen nog, ik heb ze naar mijn idee ook erg lang direct gehad (niet op de foto's te zien), maar evengoed waren ze nog erg lekker.
Het knapperige korstje mag nog wel iets beter.

Groente; Gevulde paprika prima, maar dat kan beter met zelf gesneden verse groenten en iets van kaas, fetta, of een ander smaakmakertje erdoor. Wel slim om de halve paprika's eerst even een paar minuutjes voor te grillen (direct) aan beide zijdes. Champignonnetjes heerlijk, geven nog leuke grillmarks ook ;)

Al met al wel weer geslaagd, inclusief wat verbeterpuntjes.
Op naar de volgende!
 
lekker hoor
 
Foto's hadden scherper gemogen  ;) maar verder ziet het er heerlijk uit!
 
Ja, foto's dat lukt me nooit zo best, zijn van het mobieltje. Ach, gaat om het verhaal verder.
 
Nou ja, het oog wil ook wat  :). Een beetje extra licht doet wonderen. Als je een klein flitsje op je mobiel hebt, gebruiken!
 
Wat voor soort wiet zat er bij de Spliff burger?  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan