BasBQ
Beef en Steak

Spit Ribs...om te proberen

 
 

Reem

Pitmaster
Berichten
574
Beste BBQ`rs,

dit weekend stonden er Spare Ribs gepland.
Mijn idee was al een tijdje om dit ook eens aan het spit te proberen (ja, ja...daar gaan we weer ;))

Dus hier gaan we dan !

Bbq opstoken, net zoals ik altijd zou doen zonder spit: aan één kant de kooltjes en dan in een hoekje aansteken zodat langzaam aan de rest mee gaat:
Spit Ribs (1).JPG


vervolgens het vliesje verwijderd van de spare ribs en in de rub gezet:

Spit Ribs (2).JPG


ziet er nu al goed uit toch ?!
Spit Ribs (3).JPG


bbq deze keer met de looftlighter aangestoken. Dat scheelt zoveel in rook en ging lekker snel.

Spit Ribs (4).JPG


als rookhout: wijn rookhout.

en daar gaan ze dan ! het was effe proppen, maar het past er op. Ben alleen benieuwd hoe het zo gaat als ik ze heb ingepakt in de folie. Of het dan ook nog allemaal past. Maar we gaan het zien:

Spit Ribs (5).JPG


rustig laten draaien nu:

Spit Ribs (6).JPG


mijn brikketten zijn op, dus zal nu wel wat vaker moeten bijvullen met de kolen.

het resultaat volgt uiteraard later vandaag nog. Proost alvast !

Spit Ribs (7).JPG
 
even een tussenstand:

tussendoor een check gedaan, maar ging nog steeds goed:

Spit Ribs 2e ronde (1).JPG


het ruikt ook al zo lekker !

Spit Ribs 2e ronde (2).JPG


en toen werd het tijd om ze in te pakken. Honing was op, daarom gebruik gemaakt van appelstroop:
Spit Ribs 2e ronde (4).JPG


inpakken en wegwezen !

Spit Ribs 2e ronde (5).JPG


Spit Ribs 2e ronde (6).JPG


en weer rustig verder laten draaien, dan zou het goed moeten komen....:oops:

Spit Ribs 2e ronde (7).JPG
 
Haha, ik ben niet in je clickbait getrapt deze keer :p maar wel snel op je post geklikt om je weer aan de gang te zien met je carrousel..... dat dan weer wel:LOL:(y)(y)
 
bijna klaar om te eten, maar het was nu al fall of the bone ! en daar houden wij hier van !
 
OOO Yesssss, dit ziet er geweldig lekker uit hoor, man, man, man en dan nog op de caroussel ook nog, mooi die foto´s, vooral die met de boter, suiker en appelstroop 🔥 🔥 🔥 🔥 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
OOO Yesssss, dit ziet er geweldig lekker uit hoor, man, man, man en dan nog op de caroussel ook nog, mooi die foto´s, vooral die met de boter, suiker en appelstroop 🔥 🔥 🔥 🔥 👍
ja was goed man ! alleen geen foto van het resultaat op het bordje. Het was al op voor ik het wist !
maar dat is altijd met spare ribs, je besteedt er velen uren aan en het is in pak `m beet 10 minuten op.......:oops:
 
Hahaha ja hoor, daar gaat die weer!! Alles op t spit! De ware spitmaster!
heel gaaf, en wederom natuurlijk mooi in beeld gebracht 😎. Had ze de fotowedstrijd ingekunt
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Hahaha ja hoor, daar gaat die weer!! Alles op t spit! De ware spitmaster!
heel gaaf, en wederom natuurlijk mooi in beeld gebracht 😎. Had ze de fotowedstrijd ingekunt
bedankt Tom ! het spit is ook gewoon zo leuk om te gebruiken !
 
Daar wordt je toch vrolijk van
Een carrousel vol met heerlijke ribben
Mooi gedaan weer
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Toch een fijne manier van ribs maken. Ik vrees dat er weer geïnvesteerd moet gaan worden hier 😎
Ribs krijgen ook een mooie kleur mee zo. Ziet er verdomde lekker uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Zijn mooie ribben geworden

Hopelijk volgende keer meer geduld voor de foto als ze op’t bord liggen 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Wat een mooie foto's, wat een mooie kleuren, ik ben verliefd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Heerlijk toch!
Als ik jou was zou ik toch eens kijken naar een sponsorcontractje bij de producent van die carrousel :p
 
  • Haha
Waarderingen: Reem
Terug
Bovenaan Onderaan