BasBQ
Beef en Steak

Spit of BCC

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Zoals de titel het zegt, welke bereidingswijze is het lekkerst of makkelijkst.
Een draaispit of een BCC.

Kan je trouwens op een draaispit ook een kalkoentje klaarmaken?
Met de nadruk op "tje", niet zo een Amerikaans uit de kluiten gewassen ras..................
 
Heb zelf een spit en ben er super tevreden mee. Deze kan volgens het instructieboekje 10kg aan, dus een kalkoentje of een echte kalkoen moet kunnen :D Mijn voorkeur als ik moet kiezen tussen spit of bcc is dan ook spit. Makkelijk te regelen, top qua smaak. (En het stopt niet bij kip / kalkoen, kan ook een varkentje aan of iets dergelijks)

Qua gemak doet het elkaar niet zoveel; of ik een blik of een spit door de kip jens, maakt weinig verschil. Al haal ik het spitje na afloop makkelijker uit de kip dan het blikje. Maargoed, dat verschil is verwaarloosbaar, gaat immers om de smaak.

Dan de smaak: persoonlijk vind ik kip van het spit het lekkerste. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat een goede bcc dit verschil heel klein kan maken.

Reden om bcc te kiezen: als ik meer dan 2 of 3 kippen tegelijk moet maken is me spit te klein daarvoor. In beer can vorm, kan ik er een stuk meer tegelijk maken :)
Daarnaast is een spit iets prijziger dan een blikje bier.
Tot slot heb je voor je spit wel een beetje stroom nodig (220, anders krijg je zo'n lamme arm)

Just my 2 cents
 
Ben zo niet om een blikje bier met verf op in de poep van dat kieke te steken, niet omdat beestje pijn te doen :-O maar zou die verf niks afgeven?
Zou dan eerder zo een kiekehouder met plateau eronder en handvaten de voorkeur geven.

Zou voor het spit dan wel in plaats van batterijen deze voorzien van de juiste laagspanning stroom, kwestie van net niet met lege batterijen te zitten, heb er vroeger 1tje gehad en dat vrat batterijen, kon je maar net 1 kippetje mee klaarmaken.

Voordeel van een BCC is dat er dan weer een sonde in dat beestje kan.......................dilemma..................hopelijk leest Gaia niet mee  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan