BasBQ
Beef en Steak

Spiffs te droog

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Wij maken nu inmiddels regelmatig Spiffs maar vinden ze iedere keer toch wat droog. We gebruiken rundergehakt en het pure recept. Hebben jullie ervaring met hoh gehakt of bijvoorbeeld een ei door het mengsel?
Of kan het komen doordat onze variatie van de redneck pers war kleiner en hoger is...(blik illy koffie deksel) en dat ze door de hoogte wat droger zijn?
 
Als ik ze maak volgens het recept,vind ik ze niet te droog.
 
Maar je kan er wat melk door doen.
 
Ik vind ze eigenijk ook niet droog.
Dikker zou, denk ik, juist beter zijn. Misschien wat vetter vlees gebruiken?
 
Heb ik nog geen last van gehad, maar ik vind ballen die heel nat zijn ook minder. Zal dus een kwestie van smaak zijn.
Probeer wat te veranderen en vertel ons je ervaringen.

BTW de naam van het draadje is hilarisch
 
Moest ook lachen om de naam van het draadje :D

Gebruik je wel "normaal" gehakt en geen magere versie? Een goede burger heeft een procent of 20 vet wel nodig. Ik weet ook niet hoever je ze grilt, ik grill ze niet helemaal well done, dan zijn de burgers nog lekker sappig, als je ze wel zover door laat gaan dan beginnen ze ook wat droger te worden.
 
Ik heb ook het id, dat ze te lang op de Q liggen als ze te droog blijken.
Ik maak "hem" ook volgens recept, maar Spiffs is zeker niet te droog bij mij  :D

Mac
 
Jajajjaaa die titel, daar heb ik over nagedacht ;-)

Hoe kom ik dan aan vetter rundergehakt? Ik haal deze bij de keurslager, maar dat is idd wel mager gehakt ja...
 
Ik heb eigenlijk nooit last van droge Spiffs. Hou altijd het recept aan. Zie een eerder resultaat:
e3epa9ev.jpg
 
Gewoon vragen om vetter gehakt :) in de VS draaien ze burgers van chuck, de schouder.
 
's kijken of mijn slager ook vetter gehakt wil draaien, anders heb ik nog een ambachtelijk slagertje op 20min rijden. Die doet het zeker.
 
Het is vaak een kwestie van smaak. Als je je burgers redelijk gaar grill kun je de helft van je gehakt vervangen door half om half gehakt. Dan krijg je gehakt van 75% rund en 25% varken. Dan zal het wat smeu?ger blijven. Burgers van alleen half om half vind ik wat minder lekker omdat dan het varkensvlees overheerst.
 
tsja, tuurlijk kan je je slager vragen voor een ander mengsel, ga vooral op je eigen smaak af, uiteindelijk moet jij het lekker vinden en dat is het enige wat telt.

Maar ik ga nu een geheimpje verklappen, ik weet waar spiffs zijn rundergehakt koopt....

soms bij de slager, soms bij de appie en soms bij de lidl, nog geen last gehad van een droge spiffs....

 
Spiffs zei:
tsja, tuurlijk kan je je slager vragen voor een ander mengsel, ga vooral op je eigen smaak af, uiteindelijk moet jij het lekker vinden en dat is het enige wat telt.

Maar ik ga nu een geheimpje verklappen, ik weet waar spiffs zijn rundergehakt koopt....

soms bij de slager, soms bij de appie en soms bij de lidl, nog geen last gehad van een droge spiffs....

:)
 
Ik doe een eitje of een onsje kalfsgehakt door het mengsel.
Daarmee wordt het minder snel droog.

Met gehakt van de supermarkt heb ik er ook wel last van soms.
Maar nu maak ik ze meestal van de restjes sucade met kalfsgehakt...... :p

Heerlijk,

Probeer ook eens het recept van Noskos.
Ik maak ook regelmatig burgers van het MOINK bals recept voor het gehakt.
Beetje noskos bbq kruiden aan de buitenkant voor het bakken en je hebt ook heerlijke burgers.

Leuke variant om de Spiffburgers mee af te wisselen
 
Spiffs zei:
tsja, tuurlijk kan je je slager vragen voor een ander mengsel, ga vooral op je eigen smaak af, uiteindelijk moet jij het lekker vinden en dat is het enige wat telt.

Maar ik ga nu een geheimpje verklappen, ik weet waar spiffs zijn rundergehakt koopt....

soms bij de slager, soms bij de appie en soms bij de lidl, nog geen last gehad van een droge spiffs....

Mocht je dat zomaar verklappen van Spiffs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan