De voor ons lekkerste Sate heb ik al vaker hier gepromoot, de Koreaanse kipsate van mijn tante Miho.
Deze Sate hoort ieder wel gerespecteerd BBQ-er eens gemaakt te hebben.
Zo vol van smaak en Umami. Al bijna 30 jaar hier de nummer 1.
voor Spies it up laat ik hem nog eens zien, voor het recept zie link.
Deze keer 1 tl. gochugaru (gedroogde chilivlokken) toegevoegd en ipv. Kikkoman soysauce heb ik van Pearl River Bridge de Light Soysauce weer eens gebruikt.
Die laatste is voorlopig weer een blijvertje wat een mooie producten maakt dat merk.
Normaal gesproken maak ik deze sate met zelf uitgebeende kippenpoten met vel en al, deze keer met gekochte kippendijen zonder vel
www.bbqgenootschap.nl
Deze Sate hoort ieder wel gerespecteerd BBQ-er eens gemaakt te hebben.
Zo vol van smaak en Umami. Al bijna 30 jaar hier de nummer 1.
voor Spies it up laat ik hem nog eens zien, voor het recept zie link.
Deze keer 1 tl. gochugaru (gedroogde chilivlokken) toegevoegd en ipv. Kikkoman soysauce heb ik van Pearl River Bridge de Light Soysauce weer eens gebruikt.
Die laatste is voorlopig weer een blijvertje wat een mooie producten maakt dat merk.
Normaal gesproken maak ik deze sate met zelf uitgebeende kippenpoten met vel en al, deze keer met gekochte kippendijen zonder vel
Kip: Koreaanse kipsate van tante Miho
- 2 kg. kippenbouten - 5 eetl. Droge Sherry (75 ml.) - 10 eetlepels lichte chinese sojasaus (Kikkoman mag ook) - 8 a 9 theelepels (riet)suiker of bruine basterdsuiker - 2 of 3 teentjes knoflook geperst of zeer fijn gesneden - 2 eetlepels Sesamolie - 4 lente uitjes (bosuitjes) in stukjes gesneden...