Beef en Steak

speenvarken - queeste naar knapperig crackling/zwoerd

ik heb vertrouwen in je Marieken  :)

Marieken zei:
Help!  ;) zoals sommigen al gelezen hebben in het kerst topic, probeer ik te achterhalen hoe ik gegarandeerd knapperig zwoerd krijg op mijn speenvarken-aan-t-spit. Helaas hebben serious eats, heston blumenthal, het halve internet en beef&steak geen eenduidig antwoord. De een zegt drogen met een f?hn terwijl de ander zweert bij natmaken met de plantenspuit. De een begint op vol vermogen, de ander een paar uur op 70 graden.

Dus, wie o wie (red kerst en) heeft een succesvol knapperig varkentje op zijn naam staan en kan mij vertellen hoe dat gelukt is?

Overgieten met kokend water wil wel eens helpen voor je begint.
Kijk anders hier even de Aussies zijn er gek op. http://www.aussiebbq.info/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=crackling&fid%5B%5D=9&start=15

En en en?? Statusupdate please :)

Om het extra crackling te krijgen zou je ook een beetje kunnen smokkelen.... ff wat olie verwarmen tot het rookt en dan de spek "douchen" net zoals de chinees dat doet met pekingeend!

jahaaaa het was super!!!! uiteindelijk helemaal niks bijzonders gedaan met de huid op aanraden van een collega van me op het werk die 'dat varkentje elk barbecueseizoen een paar keer wast' en het was fantastisch!!! ik zal nog een apart postje maken van t geheel, maar helaas is er met alle kerststress (ik en mijn sous chef hebben ons twee dagen rot gerend in de keuken) bar weinig op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik geloof zelfs dat er alleen maar foto's van het eindresultaat zijn. En alle overwonnen drama's zijn natuurlijk ook niet gefotografeerd want dan stonden we in koor te stressen om het te fiksen ;)

dus de extra crackling uit de oven was niet nodig en het extra buikspek dat ik gemaakt had (ook super crackling natuurlijk) is ook nog half opgegaan.

Terug
Bovenaan Onderaan