Ik ben altijd bang geweest om een hele kip te grillen.
Waarom? Bang dat ik het te droog grill/smoke waarschijnlijk
Anyways, afgelopen dinsdag bij de blauwe grootgrutter een kippie gekocht.
Vandaag wat last van de Welkoop kokos briketjes die een beetje eigenwijs deden.
Wat een rook kwam eruit.
Vandaag bezig geweest met het ontbenen van de ruggegraat en ook het borst gedeelte.
Nadeel is dan wel dat het er zo slap bij hangt.
De rub was 1/3 grof zout en 2/3 versgemalen grove zwarte peper.
Ik denk dat mijn rub verkeerd is "gemaakt", ik heb op basis van gewicht de afmetingen genomen ipv op een lepel oid.
Maar goed, het vogeltje was goed bepeperd. (Blijkbaar is zwarte peper lichter dan zout).
Hmmm ergens gaat er iets niet goed.
Na 40 min kreeg de melding dat ik al goed in de buurt was.
Na een paar keertjes te hebben geprikt, was er een borstje dat een beetje tegenwerkte en maar niet door wilde opwarmen.
Dus heb ik uiteindelijk een uur en een kwartier over gedaan.
Peper was inderdaad iets teveel aanwezig, borstje was een tikkie droog. Al met al, geleerd een nieuw beestje op de grill te gooien.
Volgende halte beercan chicken.
Toen ik alles afsloot, roken de kooltjes een beetje naar benzine. Iemand bekend hiermee?
Waarom? Bang dat ik het te droog grill/smoke waarschijnlijk
Anyways, afgelopen dinsdag bij de blauwe grootgrutter een kippie gekocht.
Vandaag wat last van de Welkoop kokos briketjes die een beetje eigenwijs deden.
Wat een rook kwam eruit.
Vandaag bezig geweest met het ontbenen van de ruggegraat en ook het borst gedeelte.
Nadeel is dan wel dat het er zo slap bij hangt.
De rub was 1/3 grof zout en 2/3 versgemalen grove zwarte peper.
Ik denk dat mijn rub verkeerd is "gemaakt", ik heb op basis van gewicht de afmetingen genomen ipv op een lepel oid.
Maar goed, het vogeltje was goed bepeperd. (Blijkbaar is zwarte peper lichter dan zout).
Hmmm ergens gaat er iets niet goed.
Na 40 min kreeg de melding dat ik al goed in de buurt was.
Na een paar keertjes te hebben geprikt, was er een borstje dat een beetje tegenwerkte en maar niet door wilde opwarmen.
Dus heb ik uiteindelijk een uur en een kwartier over gedaan.
Peper was inderdaad iets teveel aanwezig, borstje was een tikkie droog. Al met al, geleerd een nieuw beestje op de grill te gooien.
Volgende halte beercan chicken.
Toen ik alles afsloot, roken de kooltjes een beetje naar benzine. Iemand bekend hiermee?