BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

 
 
 

Falcon

Kooltjesharker
Berichten
219
Vanavond heb ik een welkom terug etentje dus heb ik weer een mooi excuus om de BBQ aan te steken. Sinds ik mn nieuwe smoker heb had ik nog geen ribs gegeten dus 1+1 = 5 ribs
De ribs heb ik gehaald bij een slager Diepeveen in Hereveld die zijn eigen varkentjes achter de winkel heeft staan dus veel verser kan het niet, en voor 5,50 per kilo hoef je het ook niet te laten.
 
Vervolgens de q aangestoken. Het was weer ff priegelen om de temp juist te krijgen maar uiteindelijk stond ie mooi stabiel op + - 115 gr. En konden de ribs erop. Ik heb ook een waterbak in de q gezet om de temp beter te kunnen  stabiliseren (heb ik gelezen). Ik heb pecanhout van weber voor de smoke. Ze liggen er nu iets meer als een uurtje op so far so good.

 
mooie ribbels hoor, bel maar als we kunnen eten
 
Ik rij met je mee Leo!! :)
 
Zou willen dat ik vrij had vandaag...  :p
 
De ribbetjes liggen er nu drie uur op en ik heb ze net ingepakt met appelsap, waardoor ze als het goed is lekker mals en sappig blijven.
 
Zien er goed uit die ribben en een leuke smoker dat gaat vast goedkomen.Succes met je sessie.
 
Na weer twee uurtjes in de appelsap zijn ze echt goed gaar geworden. In totaal liggen ze er nu 5 uur op. Het vlees in mooi terug getrokken en toen ik 1 oppakte kwam het zo los. Nu nog 1 uur zonder folie en op het laatste moment ga ook zo nog insmeren met bbq saus. Nu als zin in!!!

 
je hebt ze in ieder geval op tijd klaar voor het eten vanavond  ;)
 
idd mooi op tijd klaar. Ik ben echt blij met het eindresultaat. En natuurlijk heb ik even moeten voorproeven :p. Ze smaken echt heerlijk nosko's secret rib rub is echt een aanrader en een blijvertje!!
 
Gadver... wat vies... :p
 
MJAMMM!! 
 
Looking guuuuud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan