BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

 
 

Faxie

Stoker
Berichten
309
Omdat mijn buren al een paar keer haddedn gehint dat ze gek waren op spareribs, ze toch maar eens uitgenodigd.
Donderdag even naar de slager geweest voor 4 mooie strengen en die vanmorgen even in de rub gezet. De rub is de basisrub van Noskos met mosterpoeder er bij.

20210522_110001.jpg


20210522_111359.jpg


Omdat het weer niet helemaal meewerkt en ik geen buitenkeuken heb, toch maar even de parasol van zolder gehaald:
20210522_120806.jpg
20210522_121401.jpg


Met wat blokjes kersenhout:
 
Jahoor dit zijn ze!
Eet smakelijk straks! (y) 🔥
 
Beter een goede buur dan een verre vriend. Ziet er lekker uit hoor.
 
Na lekker 3 uur in de rook te hebben gelegen, ze ingepakt in een mooi zilver kleurig jasje:

20210522_151442.jpg


Hier hebben ze 2 uur ingelegen met wat boter en honing en toen ging het fout. Omdat de gasten al gearriveerd waren, we een lekker biertje hadden genuttigd en de gesprekken goed waren, ben ik vergeten meer foto's te maken. Dit is dus vanaf nu een blog geworden.

Na 2 uur in de folie te hebben gelegen, heb ik het sap opgevangen en er met wat rietsuiker, appelazijn en tomatenketchup een laksausje van gemaakt. Ik heb de ribbetjes eerst nog een half uur gedroogd en toen afgelakt.

Ik heb ze geserveerd met wedges uit de elektrische-binnen-bbq, koolsla en begeleid met een heerlijke ripasso.

Morgen staan er short-tibs op het programma, hopelijk maak ik dan wel de fotoreportage af ;)
 
Geweldig.
je zou morgen nog een foto van het uiteindelijke eindresultaat kunnen maken 🤣 :poop: 🤣
 
Jammer van het eindresultaat dat we daar geen foto van hebben. Maar als 't maar gesmaakt heeft. En je had je rooster mooi vol👌🏻
 
Buurtjes zijn verwend
Lekker hoor
 
Jij weet je gasten wel te verwennen. 😋
 
Heb ook al vaak hints gegeven aan de buren, maar nog niet uitgenodigd geweest.
Met ribben kan je maar weinig mensen straffen volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan