BasBQ
Beef en Steak

Spareribs zonder dry rub

Van pittig houden ze wel. Mijn vrouw toch, maar mijn zoontje van 9 is er vooral nog mee aan het experimenteren. Daar moet ik nog mee opletten.

Zelf hou ik ook wel van gemarineerde ribben die lekker lang hot and fast zijn gegaan zodat er lekker veel beet aan is. Maar dat is weer niets voor haar. De ene heeft graag fall of the bone, de andere beet. Ik heb ze op alle manieren graag, behalve dat de saus langs mijn armen naar mijn ellebogen loopt :D
voor een pittige, niet zoete saus kan je als basis sriracha saus nemen. Gewoon in de super te koop en is behoorlijk pittig en knoflookerig.
Zeker voor je zoontje zou ik hem verdunnen met ketchup ivm de pittigheid, maar proef zelf eerst even, ff testen voordat je het erop smeert.

Je kan natuurlijk sowieso een paar verschillende sausjes maken (kleine hoeveelheden), testen, proeven tot je een goeie heb voor jou en je gezin.
Lees eens een aantal saus-recepten hier op het forum om er een gevoel bij te krijgen.

En als de saus langs je armen loopt is hij gewoon veel te dun. Het moet een lekkere plakkerige laag met heeeeel veeeeel smaak zijn waar je je vingers bij aflikt, zoals @tensefountain1 zegt.

Jongens, ik krijg me een partij honger šŸ¤£
 
'lookerig'? :D
Ik zie hier veel gerechten langs komen en vind er op het net ook veel, maar jeezus wat een look komt daar soms op. Ik had laatst de moinkballs gemaakt volgens Noskos recept. Op 750gr rundsgehakt moesten er 2 eetlepels fijn gehakte knoflook bij. Ik heb het bij 2 kleine teentjes gehouden, maar die smaak was te overheersend. Een beetje look geen probleem, maar dat was voor mij veeeeeeel te veel. :D

Ik ga eens kijken voor van het weekend en dan eens wat meer experimenteren. Al voldoende kennis nu.

Thanx.
 
als ik je zo bezig hoor moet je echt zelf je saus gaan maken.
Begin met kleine porties, noteer alles goed wat je doet, daarna kan je tweaken.

Ik heb de indruk dat je wat koudwater vrees hebt, geen schrik hebben en gewoon spingen. :)
Mislukt het/valt het tegen, geen ramp, dan heb je tenminste een leermoment gehad.
Volgende keer recept wat aanpassen en misschien valt die super goed mee.
 
als ik je zo bezig hoor moet je echt zelf je saus gaan maken.
Begin met kleine porties, noteer alles goed wat je doet, daarna kan je tweaken.

Ik heb de indruk dat je wat koudwater vrees hebt, geen schrik hebben en gewoon spingen. :)
Mislukt het/valt het tegen, geen ramp, dan heb je tenminste een leermoment gehad.
Volgende keer recept wat aanpassen en misschien valt die super goed mee.

Koudwatervrees niet. Heb een kast vol rubs en een koelkast vol wet rubs. Als het voor mij en mijn maten is, vliegt het erop. Ik heb enkel zeer moeilijke eters thuis. Proeven is bij hen ook 1mm eraf knabbelen en zeggen dat het vies is.

Ook geen idee of het van het weekend gaat gebeuren. Gisteren van een maat te horen gekregen dat hij positief getest heeft en een paar uur later begin ik mij ook ziek te voelen. Ik had hem vorige week donderdag nog gezien. En dus nu wachten op de uitslag van mijn test :( Voel me niet zo denderend om volop te gaan kokkerellen. Ik vrees er een beetje voor dat ik morgen slecht nieuws ga krijgen.
Wel gisteren 2 butternuts in huis gehaald waar ik iets mee wil gaan doen :D
 
Toen ik het startbericht las dacht ik meteen hieraan.

Memphis style dry ribs, wil je ze zachter hebben kun je eventueel een "Texas crutch" toepassen (inpakken in Alu folie voor een 3-2-1 of variant)

 
Terug
Bovenaan Onderaan