BasBQ
Beef en Steak

Spareribs van de Weber Master Touch

 
 

Dennisvs

Kooltjesharker
Berichten
119
Bijna 2 jaar actief op dit forum en nog nooit spareribs gemaakt. Ja wel die kant en klare van de slager (oke!) of die van de super (mwa) maar nog nooit zelf.
IMG20230702173705.jpg


Dus... bij de vaste slager dikbevleesde spareribs besteld. Ik denk dat dit de baby back ribs zijn, maar de slager verkoopt ze gewoon als spareribs.

Voor mn verjaardag heb ik de hele Noskos collectie gekregen van vrienden (echte vrienden dus) en de spareribsrub leek me het meest geschikt voor deze exercitie. Aangebracht op laagje mosterd en even laten staan. Ondertussen de bbq aangestoken. Voor de verandering eens niet de platesetter van de MTP gebruikt, maar gewoon lekbakje in het midden en de kolen aan de kant waar mn bovenste rooster niet zit. Inkbird thermometer erop en klaar voor de start.

Om de 20 minuten ingesprayd met appelsap en verder de 3-2-1 methode versneld toegepast. Dat wil zeggen: twee uur roken, anderhalf uur stomen en een half uurtje de saus karameliseren. Ik gebruik nu een tijdje de honey BBQ saus van Lidl, dat is echt goede meuk.

Het resultaat was echt ruim boven verwachting. Ik ben verpest, ik wil mn spareribs nooit meer anders. Volgens mijn wederhelft mochten er nog meer kruiden en saus op. Dus snel nog eens maken zo.

Om je vingers bij op te eten zo lekker

IMG20230702121637.jpg
IMG20230702122805.jpg
IMG20230702173040.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Jaha, nu ben je verpest.

Lekker hoor. 😋
 
Ziet er goed uit.
 
Lekker man!

Had je de vlies er nog afgehaald of had de slager dit gedaan? ( dat is die witte laag aan de binnenkant van je spareribs )
Ik zou zeggen dat ik je ribbels op de rauw & ongekruide foto nog zie met vlies.
Zonder vlies trekken je kruiden nog beter in kwa smaak.
 
Lekker man!

Had je de vlies er nog afgehaald of had de slager dit gedaan? ( dat is die witte laag aan de binnenkant van je spareribs )
Ik zou zeggen dat ik je ribbels op de rauw & ongekruide foto nog zie met vlies.
Zonder vlies trekken je kruiden nog beter in kwa smaak.
Klopt helemaal. Maar ik ben fan van @noskos he. Papiertje, peuteren, weg vlies! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan