BasBQ
Beef en Steak

spareribs van de GG

sjonny1989

Tondelzoeker
Berichten
20
Na het ontvangen van mijn nieuwe bbq een GG lanrge moest die natuurlijk aan en getest worden met een fijn gerecht.
Dus hup naar onze slager en gelijk 10 ribben gehaald onder het mom van 4 nodig vrijdag en 3 met oud en nieuw en vast nog wel 1 links rechts, nou die links was vandaag onder het mom van proberen ander is het straks fout als het voor de visite van vrijdag en oud en nieuw dus 3 in de rub en daar gaan we.
spareribs2.jpg
Gelijk weer veel geleerd ik dacht wel genoeg kolen erin te hebben maar toen ik op een gegeven moment ging kijken en na wat spelen met de lucht bleef de temperatuur maar dalen en zaten we ineens op de 80 i.p.v. van rond de 110 alles eraf kijken ja niet zo gek brandstof bijna op ai beetje jammer.
Na gevuld te zijn weer langzaam omhoog krijgen standjes terug naar waar ik hem gister op heb laten draaien voor een proefje met de beheersing van de temp ging het lang goed.
Spareribs even geprikt met de thermometer prima zagen er goed uit maar toch al erg slap had ik even over na moeten denken en het inpakken wat korter moeten houden maar uit enthousiaste en onder de noemer proberen toch 2 uur ingepakt laten liggen hier op een gegeven moment de bbq iets moeten remmen want we gingen omhoog naar 120 130 graden geen lichtje erbij en per ongeluk het boven ventiel helemaal afgesloten dus je raad het al weer een complete drop alles op gezet om bij te trekken zag ook bijna geen oranje gloed meer toen even afgeleid door de kids en ja hoor daar vloog mijn GG heen hoppa richting de 160 170 nou als dat maar goed gaat alles weer geknepen toen werd die weer rustig.
Bij het eraf halen was het gelijk duidelijk zo slap als koek en toen ik hem open maakte een nare verrassing sommige stukken waren zwart of het komt door die opvlieger of dat deze sparerib op het randje van indirect naar direct lag dat is nog de vraag maar het resultaat was dat ik als een tandarts mijn spareribs moest behandelen want op de tang vielen ze al uit elkaar.
Het lakken was dus ook een uitdaging en met 15 minuten op de GG vond ik het wel prima anders is er straks helemaal niks meer van over.
de proefpersonen (buurman en overburen en wij) vonden ze echter wel lekker en prima maar voor mij was het een waar gevecht die voor 75% tot een goed einde is gekomen met heel veel ooo momentjes en shit momentjes. het complete eind resultaat net op tijd nog een foto geschoten maar morgen(vrijdag) hebben we nog een herkansing.
En dan maar even wat meer foto's van het eind resultaat.
spareribs.jpg
 
Uiteindelijk telt alleen het eindresultaat, en aan de foto te zien was dat "best prima" :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan