BasBQ
Beef en Steak

Spareribs tijdens eerste sessie WSM

 

BertjuhW

Sprokkelaar
Berichten
40
Aangezien ik afgelopen vrijdag een 2e handse WSM 47 heb aangeschaft vondt ik het gisteren wel een mooie dag voor de eerste keer.

Voor de eerste keer ben ik op safe gegaan en er 2,8 kilo spareribs (3 stuks) opgelegd.

De spareribs heb ik besteld via internet met een 2 tal rubs van Noskos erbij en ik heb zelf nog de basis rub van Noskos gemaakt.

De geleverde ribs
b8YRYe.jpg


Ribs in de rub: Noskos Pulled pork, Noskos Spareribs en het Noskos basis rub recept
XkQfNM.jpg


Ondertussen stond de WSM al mooi op te warmen
PDhGcu.jpg


De ribs na de eerste 3 uur
B6czSI.jpg


Daarna in folie met roomboter, agavesiroop en lichtbruine basterdsuiker
9VHsEG.jpg


Hierna heb ik ze terug gelegd en na anderhalf uur uit de folie gehaald en terug geplaatst voor een half uur. Hierna afgelakt met Noskos the Original saus en weer een half uur met rust gelaten.

En zo zag het er uit
xCWNLO.jpg


Om je vinger bij op te eten zo lekker.. Ook de gasten hebben enorm genoten..
 
Dat ziet er lekker uit ;)
 
2lapper zei:
Tevreden van de nieuwe koop?

Zeer tevreden met de nieuwe koop.. wat is de WSM gebruiksvriendelijk.. zonder moeite op temperatuur te houden..
 
Lekker bezig!
Nog verschil geproefd qua rubs? ;)
 
Mooie Maidenrun!
 
Zien er heerlijk uit! Met die WSM ga je een hoop plezier beleven!
 
SilverFox zei:
Nog verschil geproefd qua rubs? ;)

Zat wel degelijk verschil in de rubs.. de basis zorgde i.c.m. de roomboter, agavesiroop en lichtbruine basterdsuiker in de folie voor een aangename zoete smaak met een beetje pittige ondertoon..

De Pulled pork rub zorde voor een naar mijn mening een algehele zoetige smaak..

En de Sparerib rub een beetje een mix van beide..

Maar om nou te zeggen dat ik heel erg op de smaakpatronen heb gelet.. daar was het eigenlijk te lekker voor en binnen no time op..
 
Mooi inwijding van je nieuwe smoker!
 
Ziet er heerlijk uit!
Als rookie staan Ribben nog op de todolijst, net als zoveel meer... :D
 
Zien er goed uit! Lust ik ook wel.
 
Mooie run.
Wsm ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je aankoop
 
Mooie aankoop. Zier er zeer netjes uit.
Ribben zien er idd heerlijk uit. Ik ben recent van mijn ribbenfobie genezen. Gewoon door ze zelf te maken. Moet smullen geweest zijn
 
Bram zei:
Ribben zien er idd heerlijk uit. Ik ben recent van mijn ribbenfobie genezen. Gewoon door ze zelf te maken. Moet smullen geweest zijn

Was inderdaad smullen.. En qua fobie kan ik het snappen.. Het was voor mij ook wel 'spannend'.. Voor de eerste keer zelf het vlies verwijderen, zelf in de rub en aflakken.. Maar gelukkig is er youtube  :D
 
Lekker bezig geweest voor een 1e keer.
 
Geweldig toch voor een eerste keer. Deze run vergeet je nooit meer die smaakt vast naar vaker en meer.
 
Ribben van de WSM, altijd goed! Mooi gedaan en ziet er smakelijk uit.
 
Die ribben zien er prima uit had ik wel gelust  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan