BasBQ
Beef en Steak

Spareribs op de nieuwe Master Touch

W

WoKo

Gast
Zo, het is gebeurd, ik hem een Weber Master Touch aangeschaft. Om deze meteen goed te gebruiken heb ik een stukje sparerib gehaald.
DSCN0023.JPG


Deze in de rub en op de BBQ!
DSCN0036.JPG


Na iets meer dan 2 uur heb ik hem er afgehaald voor het aluminium en de appelsap
DSCN0038.JPG


Een ruim uurtje laten rusten en vervolgens de glaze erop:
DSCN0042.JPG


Na 15 minuten nog een glaze en weer 15 minuten later kon het opgediend worden
DSCN0047.JPG


Wij vonden het zeer lekker! Omdat ik nog geen grill temperatuur meter heb heb ik me gehouden aan de meter in de deksel, deze heeft geschommeld tussen 100 en 120 graden. Ben er zeer tevreden mee.

Ik heb een uitgebreider verhaal op mijn (nog nieuw) blog: www.bbq-blog.nl Ik kon niet vinden of ik deze link mocht plaatsen, zo niet dan haal ik hem weg.
 
Mooie eerste run hoor! En ribbels zijn dan altijd een goed keuze! Je eindresultaat glimt prachtig! Enne je mag gewoon naar je blog linken hoor. Des te meer bbq-blogs des te beter. Ik hoop dat je snel je bbq viezer maakt en je blog voller ;)
 
mooi gemaakt hoor, ziet er mooi uit.
Heeft ie er tijdens het uur rusten niet op gelegen? of lees ik je woorden verkeerd?
 
Lekker hoor!! Jij mag mij best wel uitnodigen!! :D
 
Ah ja ik zie het nu, hier op het forum heb ik het inderdaad niet goed verwoord. De rib is in het aluminium een uurtje terug op de BBQ gegaan. Ik was met zoveel dingen tegelijk bezig :) dat ik tijdens het schijven hier wat warrig over komt.
 
Hoi Wouter, gefeliciteerd met je aanschaf!
En wat een mooie eerste run :D
 
Heel erg lekker zo te zien. Als je dome temperatuur 120 aangeeft dan is de temperatuur op je rooster 15-20 graden lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan