BasBQ
Beef en Steak

Spareribs op de camping

royke

Kooltjesharker
Berichten
169
Tja.. normaal gaan ze op de kamado thuis maar omdat die toch lichtelijk te groot en te zwaar is om mee te nemen gaat hij op de gasser hier. Lekker spareribs gehaald bij de lokale slager 2 stuks van 1kg ps. Mooi met een rookkorf en lekker in de mosterd met een kruidenmengsel. Gaat er nou op met de 321 methode heb alleen de weber rook snippers voorhande dus we roeien met de riemen die we hebben..
Uiteraard fotos gemaakt

967a47d66a64d0b16b381424b4b5b581.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Ze passen er nog maar net op...
Trouwens een top bbq! Mooi als 2e voor op de camping een napoleontravelq265 aangezien de kolen steeds meer in de ban zijn op de campings.. wga hellaas thuis gelaten
cb79d241188d3db0b98a42687e33f157.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Alleen wat zouden jullie aan tijd aanhouden op een gas bbq. Spareribs 1kg ps met de 321 methode?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Inderdaad net an haha. Ach, als het resultaat er maar is dadelijk! Geniet van de vakantie en straks ook van de spareribs!
 
Tijd en temperatuur gaan hand in hand.
Dus de tijd is lastig te zeggen als de temperatuur niet bekend is.
Maar gas of kolen maakt voor de duur niet uit.
Ik zou rond 140 graden al met al rond de 4 uur rekenen.

Verstuurd met Tapatalk
 
Tijd en temperatuur gaan hand in hand.
Dus de tijd is lastig te zeggen als de temperatuur niet bekend is.
Maar gas of kolen maakt voor de duur niet uit.
Ik zou rond 140 graden al met al rond de 4 uur rekenen.

Verstuurd met Tapatalk

Uiteindelijk is het inderdaad 150gr met 2 uur, 1.5, 1 uur geworden merk toch dat de smaak duidelijk veel anders is dan de kamado. Minder rooksmaak ondanks de rookbox met snippers.
En ze waren goed te vertoeven! Ze waren echt dik bevleesd met een dikke grote ketting erop.
Niks droog. Gewoon lekker sappig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie bbq, ook voor op de camping.

Ja is zeker een mooie en zeer fijne bbq! Moet er wel nog even op leren bbqen.. terug naar gas verleer je best snel.. maar grillrooster is groot genoeg! En temp is goed te regelen vandeweek pizzas op gebakken, 1 pizza steen op het rooster. Paar aluminium folie doppen erboven met daarop nog een pizza steen. Ze waren lekker! En zo klaar..
634ed5f8285d5b625a00df1c6ca8c923.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan