BasBQ
Beef en Steak

Spareribs & MOINK-BALLS

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Hi,

Morgen ga ik voor het eerst de echte capaciteit van mijn WSM 22,5" testen.
Er komen wat vrienden eten en drinken.

Zojuist even wat Kansas city dry rub gemaakt voor de spareribs, (deze keer geen pekel vooraf ) en eea bijelkaar gezocht.

Nog even wat laatste dingen halen.

Ik hoop voldoende beeldmatriaal te kunnen maken van deze run om te delen.
9d47adbc51ef41cb11e20eed1af4f715.jpg
 
Veel plezier alvast!
 
Veel plezier

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Veel plezier. Dat wordt vast weer smullen  :)
 
Goed begin met dit lekkers, 't is het halve werk ;)
Veel plezier met het bereiden en opeten natuurlijk. :)
 
Spareribs 10 in totaal (4-4-2 Wie ziet de verschillen?) en Rundergehakt van de lokale Keurslager ontvangen.
Ribben ontvliesd, gekruist en gerubt. Het gekuisde snijafval in een bakje met Rub kruiden. Altijd lekker om tussendoor van te smikkelen.
De MOINK Balls, voor later in de avond, ook al klaar.
Hup alles in de koeling, als daar nog maar plek is met al dat bier....
Rustig een nachtje intrekken en morgen Low and Slow het weekend in.
80aff3475b1333ddeec92e111534b4da.jpg
 
Das een goeie test voor de capaciteit ja! Veel plezier alvast!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie collectie geniet van het weekend

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
De 10 ribben liggen op de WSM sinds 14:00.
Het ging net, gewoon plat verdeeld, over de twee roosters.
Bij de IKEA had ik nog twee borden rekjes gehaald maar zijn in deze run niet nodig. Straks met de alu wel handig, met inpakken moet ik er dan wel rekening mee houden dat ze verticaal staan.

Als lunch, op de GBS vriend Paul al blij gemaakt met een hamburger.
92e05e0c33cb73db4352bd6e4df1af00.jpg
 
Haha. Geweldig man. Genieten.
Benieuwd naar het verdere verloop, maar je zal het wel druk hebben  ;)
 
Het viel nog niet mee om 10 spareribs goed te krijgen. Enorm veel temperatuur schommelingen die ik nog nooit eerder had meegemaakt. Ook de diversiteit aan ribben dikte's dwong me om de GBS toch ook in te zetten.

Uiteindelijk tot in de late uurtjes en na vele diversen biertjes, en culinaire top avond gehad.

Bedankt voor het kijken/lezen.

fd3ce5fbd518797c24e5781dae24bf7f.jpg
 
Toch een gezellige en smaakvolle avond geweest getuige de laatste tikkie onscherpe foto en daar doen we het toch allemaal voor. ;)
 
Hans zei:
Toch een gezellige en smaakvolle avond geweest getuige de laatste tikkie onscherpe foto en daar doen we het toch allemaal voor. ;)
....
Was idd iets teveel van al het goede door elkaar. Dat abdij/klooster bier mag volgensmij ook alleen daar gedronken, want je (lees:ik) bent de volgende dag niets meer waard.

Maar goed geniet en drink met je maten blijft leuk en is een goed begin van het weekend met Spareribs en MOINK-Balls.
 
Lekkere run geweest zeg, gezellig :)
 
Goed bezig geweest. Flinke berg ribben heb je gemaakt. Zullen de mannen blij mee geweest zijn. En dan MOINK?s met bier als toetje. Wat wil een man nog meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan