Gister op de kookles (Op dit moment zit ik op de Tapas module) kreeg ik de opdracht om spare ribs te maken. En ik natuurlijk superblij dat ik op de bbq kan werken. Zo ik heb het vliesje verwijderd van de ribs en daarna in stukjes gesneden, want Tapas.
En de stukjes gemarineerd in een honing-ketjap marinade (ui, chilipeper, knoflook, gember, azijn, ketjap en honing)
Daar heb ik 30 minuten laten staan.
Intussen tijd heb ik een zelfgemaakte bbq saus gemaakt,
Deze saus heb ik gemaakt met: ui, knoflook, ketchup, passata, bruine suiker, appelcider azijn, Worcestershiresaus, chilipeper en gerookte paprikapoeder.
Daarna de ribs op de bbq op 140 graden indirect laten grillen,
En de restante marinade in de thermomix gedaan.
en met dit mengsel elke 10 minuten de ribben gelakt,
Na ongeveer 1,5-2 uur is dit uit, en dit is het resultaat,
En in tussentijd effe warmhouden in de oven want we hadden nog andere 5 gerechten moeten eten,
En daarna serveren,
En aan tafel, lekker!
Het was een express spareribs, geen 3,2,1 methode wel smaakte echt goed, vol smaak en malse vlees.
Ik was echt tevreden.
Fijne middag iedereen
En de stukjes gemarineerd in een honing-ketjap marinade (ui, chilipeper, knoflook, gember, azijn, ketjap en honing)
Daar heb ik 30 minuten laten staan.
Intussen tijd heb ik een zelfgemaakte bbq saus gemaakt,
Deze saus heb ik gemaakt met: ui, knoflook, ketchup, passata, bruine suiker, appelcider azijn, Worcestershiresaus, chilipeper en gerookte paprikapoeder.
Daarna de ribs op de bbq op 140 graden indirect laten grillen,
En de restante marinade in de thermomix gedaan.
en met dit mengsel elke 10 minuten de ribben gelakt,
Na ongeveer 1,5-2 uur is dit uit, en dit is het resultaat,
En in tussentijd effe warmhouden in de oven want we hadden nog andere 5 gerechten moeten eten,
En daarna serveren,
En aan tafel, lekker!
Het was een express spareribs, geen 3,2,1 methode wel smaakte echt goed, vol smaak en malse vlees.
Ik was echt tevreden.
Fijne middag iedereen
Laatst bewerkt: