BasBQ
Beef en Steak

spareribs en procureur maximale tijd in de vriezer?

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Ik heb nog een kilootje of 5 spareribs en 2.5kg procureur van de makro in de vriezer liggen die door belangrijkere zaken(ja echt het kan :-?) vergeten waren. zaakje ligt er ondertussen 4 maanden in.

wat is jullie ervaring met maximale tijd? is 4 maanden net over de grens?
 
Vers ingevroren, lijkt mij 4 maanden geen probleem. Ik heb ze zelf wel ooit langer in de vriezer gehad, en smaakte na bereiding nog steeds perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
De enige optie is om ze zo spoedig mogelijk te bereiden. Verder uitstel is echt niet aan te raden op dit punt!! En foto's he

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
dus langer is een no go. deze week bereiden moet zonder problemen kunnen, of is weggooien en nieuwe halen een verstandigere optie?
 
Ik heb wel eens gelezen dat je varkensvlees 3-4 maanden kunt bewaren in de vriezer, dus volgens mij kan dat echt nog wel.
Hoe sneller het ingevroren is en hoe groter het stuk vlees des te langer je het kunt bewaren.
Als je het langzaam ontdooit en daarna kort daarna bereid zal het echt nog wel moeten kunnen lijkt mij, het is ook zonde om zoiets weg te gooien.
 
Vroeger hadden we altijd een half varken in de vriezer voor ongeveer drie kwart jaar toen was hij op.
En ik leef nog steeds :+


Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
 
ik vis ook wel eens dingen uit de vriezer van een jaar geleden... ik geloof niet dat ik wel eens iets ontdooi wat dan niet goed meer lijkt te zijn. zo heb ik pancetta in de vriezer voor een jaar, tot ik weer een nieuwe kan roken. de pancetta die ik in de herfst eet, is dus meer dan een half jaar ingevroren. maar misschien is pancetta een slecht voorbeeld, want dat heeft dan al 3 maanden op zolder gehangen.

onze overheid (aka voedingscentrum) zegt een kip blijft 9 maanden goed in de vriezer en varken 4 maanden. ze leggen niet uit waar dit verschil door veroorzaakt wordt...

op https://www.foodsafety.gov/keep/charts/storagetimes.html lees ik: The guidelines for freezer storage are for quality only. Frozen foods remain safe indefinitely.
 
4mnd lijkt me geen probleem. Je wilt niet weten wat er her en der in vrieshuizen ligt opgeslagen en voor hoe lang... Gewoon ontdooien als je er aan toe bent, en dan beoordelen of het er nog goed uit ziet.
Zeker als het gevacuumeerd is zou ik me geen zorgen maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan