BasBQ
Beef en Steak

Spareribs 3-2-1

WimpierPad

Kooltjesharker
Berichten
119
Vanmiddag spareribs gemaakt, ooit in grijs verleden gedaan, maar toen mislukt 😞.

Vandaag volgens de 3-2-1 methode, (tijden iets aangepast) met een zak marabu houtskool, ook nieuw voor mij.
Het ging prima, en resultaat vonden (wij) super!
Ribs doormidden gedaan op Ikea rekje.
Ingewreven met mosterd en toen gekruid met rub voor spareribs.
3 uur laten roken op 120 graden.
Daarna ingepakt in zilverfolie met boter, bruine suiker, agave siroop en appelsap. En 1 uur lang laten stomen.
Toen weer een half uur laten aanstijven en het laatste halfuur afgelakt met bbq saus in wat appelsap.
Dochterlief heeft meegeholpen.
Was ruim twee kilo, dus 2 stukken bewaard voor de baked beans as dinsdag😅

IMG_3632.jpeg


IMG_3634.jpeg


IMG_3636.jpeg


IMG_3641.jpeg


IMG_3643.jpeg


IMG_3642.jpeg


IMG_3644.jpeg


IMG_3645.jpeg


IMG_3649.jpeg


IMG_3653.jpeg


IMG_3660.jpeg


IMG_3662.jpeg
 
#noskos bedankt voor al je tips, gave ideeën en recepten. Mijn vrouw, mijn 2 dochters en ikzelf zijn fan van je en de naam Dennis valt hier regelmatig
 
#noskos bedankt voor al je tips, gave ideeën en recepten. Mijn vrouw, mijn 2 dochters en ikzelf zijn fan van je en de naam Dennis valt hier regelmatig
En van NasQ natuurlijk ook, ook een topper!!
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Dat ziet er zeer goed uit. Op de laatste foto, speciaal mes heb je daar liggen?

En met welk hout gerookt?
 
Dat ziet er zeer goed uit. Op de laatste foto, speciaal mes heb je daar liggen?

En met welk hout gerookt?
Dankjewel.
Dat mes is een Japans zakmesje een higonokami zakmes, super eenvoudig en kan niet kapot. Goedkoop en door het koolstofstaal vlijmscherp te houden.
Ik heb een grote messenverzameling, maar dit blijven mijn favoriete vleesmesjes

 
Dankjewel.
Dat mes is een Japans zakmesje een higonokami zakmes, super eenvoudig en kan niet kapot. Goedkoop en door het koolstofstaal vlijmscherp te houden.
Ik heb een grote messenverzameling, maar dit blijven mijn favoriete vleesmesjes

En met kers en hickory gerookt
 
Die zien er prima uit
 
#noskos bedankt voor al je tips, gave ideeën en recepten. Mijn vrouw, mijn 2 dochters en ikzelf zijn fan van je en de naam Dennis valt hier regelmatig
Dankjewel ☺️
 
Heb je na de rub direct met roken begonnen of heb je de rub een nachtje of een aantal uren laten intrekken ?
 
Heb je na de rub direct met roken begonnen of heb je de rub een nachtje of een aantal uren laten intrekken ?
Dry Rub ongeveer 2 uurtjes laten inwerken. Das het mooie van dry rub, kan bijna meteen. Langer laten staan kan, maar ik proef het minimaal. Vaak is de trek zo groot dat het dik prima is
 
Dry Rub ongeveer 2 uurtjes laten inwerken. Das het mooie van dry rub, kan bijna meteen. Langer laten staan kan, maar ik proef het minimaal. Vaak is de trek zo groot dat het dik prima is
Was meer bedoelt ivm tijd,avond van tevoren de rub zodat je de volgende dag niet hoeft te wachten op de rub die in moet trekken omdat je toch wel ff bezig bent met ribs
 
Was meer bedoelt ivm tijd,avond van tevoren de rub zodat je de volgende dag niet hoeft te wachten op de rub die in moet trekken omdat je toch wel ff bezig bent met ribs
Ahh ok, nee dag zelf
 
Terug
Bovenaan Onderaan