Na verschillende methoden van spareribs bereiden uit te proberen (zie Niet 1 maar 2 verschillende spareribs bereiden en 3e BBQ sessie: Chinese Spareribs, Moink balls, Rookkaas), ben ik er uit. Het lekkerste (voornamelijk, het malste) vind ik de 3-2-1 methode; vooral vanwege het inpakken tijdens de 2e cyclus. Dit stomen van de spareribs geeft een malsheid die ik met de Easterwood methode (zowel niet op 160 als langer op 120graden) niet voor elkaar krijg.
Dit zegt overigens nog niets over mijn voorkeur voor de smaak die aangebracht is
Deze keer op de bbq de volgende 2 recepten die qua temperatuur en bereidingsduur prima samen konden gaan. Hierdoor wederom een mooi vergelijkingsmateriaal gecreëerd. De spareribs heb ik verrijkt met zelf gemaakte appelmoes, eigen gemaakte coleslaw en Mexicaanse mais (vanwege de gevraagde temperatuur eerst even gaar gekookt )
1. Spareribs classic
2. Spareribs 3-2-1
Bijgerecht coleslaw
Bijgerecht appelmoes
Bijgerecht Mexicaanse Mais
1. voorbereiding avond van te voren
2 verschillende spareribs op de kamado
2. Sparerib inpakken
Laatste cyclus
Bijgerecht appelmoes:
Appelmoes na ca. 25 min
Appelmoes resultaat:
Mais afgrillen
Spareribs 1.
Spareribs 2:
Dit zegt overigens nog niets over mijn voorkeur voor de smaak die aangebracht is
Deze keer op de bbq de volgende 2 recepten die qua temperatuur en bereidingsduur prima samen konden gaan. Hierdoor wederom een mooi vergelijkingsmateriaal gecreëerd. De spareribs heb ik verrijkt met zelf gemaakte appelmoes, eigen gemaakte coleslaw en Mexicaanse mais (vanwege de gevraagde temperatuur eerst even gaar gekookt )
1. Spareribs classic
2. Spareribs 3-2-1
Bijgerecht coleslaw
Bijgerecht appelmoes
Bijgerecht Mexicaanse Mais
1. voorbereiding avond van te voren
2 verschillende spareribs op de kamado
2. Sparerib inpakken
Laatste cyclus
Bijgerecht appelmoes:
Appelmoes na ca. 25 min
Appelmoes resultaat: