BasBQ
Beef en Steak

Spareribs 2-2-1

ranonkel

Vuurmaker
Berichten
68
Gister een inkbird isc-007bw binnen gekregen dus ik had een excuus om ribjes te maken vandaag. Ik kan dat soort speeltjes nooit lang ongebruikt laten.

Ik had nog spareribs van de makro in de vriezer dus die gister ontdooid. De normale 5 kilo doos uit het vriesvak.

Ingesmeerd met mosterd en daarna T-rex sweet heat rub er op. Samen met 2 blokjes druiven hout op de kamado 2 uurtjes roken op 110 graden. Daarna ingepakt en weer 2 uurtjes op 110.
Ondertussen een simpele marinade gemaakt van chilisaus bbqsaus bruine suiker en cayennepeper.
De sparerib daarmee ingesmeerd en terug op het rooster. Na een half uurtje nog een laagje marinade en een half uurtje verder was het ribje klaar.

20230326_130339.jpg


20230326_152044.jpg

20230326_173325.jpg
20230326_152640.jpg

20230326_183634.jpg
 
Altijd lekker ribben.
Het druiven rookhout meegevallen van smaak?
 
Altijd lekker ribben.
Het druiven rookhout meegevallen van smaak?
Ik vind het wel lekker. Wel erg aanwezig in vergelijking met maple bijvoorbeeld. Je moet ook niet te veel gebruiken want dan word het snel te veel of bitter.
Ik heb hier vorig jaar een druif uit de tuin gehaald en gedroogd.
 
Ik zie dat je een Konnected Joe hebt :p (en een friese stabij!) Ziet er heerlijk uit hoor. Hoe waren je ribs?
 
Mooie rib, goed gelukt. Ook lekker?
 
Ik zie dat je een Konnected Joe hebt :p (en een friese stabij!) Ziet er heerlijk uit hoor. Hoe waren je ribs?
Yes, ik heb de budget variantšŸ¤£.

Dat is Ciri, mijn rasechte stabijna. Een kruising tussen een stabij en een wetterhoun.

De ribjes waren heerlijk. Ik heb allemaal fancy marinades gekocht en gemaakt maar toch bevalt dit simpele mixje telkens weer.
 
Yes, ik heb de budget variantšŸ¤£.

Dat is Ciri, mijn rasechte stabijna. Een kruising tussen een stabij en een wetterhoun.

De ribjes waren heerlijk. Ik heb allemaal fancy marinades gekocht en gemaakt maar toch bevalt dit simpele mixje telkens weer.
Witcher 3 fan ;) ? Heb die kruizing hier ook wel eens gezien, stukje groter dan onze Stabij (Odin).
 
Witcher 3 fan ;) ? Heb die kruizing hier ook wel eens gezien, stukje groter dan onze Stabij (Odin).

Leuk! Je bent de eerste die niet als eerste aan de iPhone denkt. Klopt een witcher fan hier maar dan vooral de boeken.

Odin is ook een leuke naam trouwens!
 
lekkere ribbels! zien er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan