BasBQ
Beef en Steak

Sparerib

SjaakBerkhout

Tondelzoeker
Berichten
5
Sparerib 123 methode. Is het mogelijk om de derde fase 1 dag later uit te voeren zodat je meer tijd heb op de dag zelf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Precies wat kamphuisbert zegt, gaat perfect.
 
Vervolgvraag op bovenstaande. Stel ik laat ze afkoelen na het inpakken en vries ze gevacuümeerd in, laat ze rustig weer ontdooien, en lak hem dat af? Lijkt me dat dat moet werken, maar misschien is er iemand die dit gedaan heeft?

Dan gooi de kamado de volgende keer vol, en kan ik ze per stuk op de WGA opwarmen in het weekend, als wel trek maar geen tijd om te maken.
 
Geen ervaring mee, maar lijkt mij ook dat dat prima kan. In de supermarkt verkopen ze ook voorgegaarde spareribs.
 
Folie eraf, "bloot" in de koelkast en vervolgens wanneer de ribs afgekoeld zijn in een vershoudzak in de koelkast. Ik denk dat als je de aluminiumfolie vanaf de bbq er omheen laat de bark te zacht wordt omdat de damp niet weg kan.
 
Hm, eigenlijk best een goed idee… Ga ik ook eens proberen. Offset Smoker vol leggen en na de inpaktijd de vriezer in… Ben je de volgende keer in een goed uur klaar, ook wel eens handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan