BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs van de ladekast

Jappie

Tondelzoeker
Berichten
4
De ladekast bbq is nog niet af maar wel af genoeg om te gebruiken. Na vorige week een trial run met een stukje zalm gedaan te hebben nu eindelijk tijd voor het echte werk.
3B443517-E757-420D-8805-7C1BE47B4617.jpeg


Met een klein vuurtje onderin kwam de temperatuur in de bovenste lade bij benadering op ongeveer 110°, ideaal voor low&slow dus. In de tweede lade van onder was het zo’n 220° dus daar kon ik prima aardappelen poffen en maïskolven garen.
De ribs gerubd met noskos the spare rib, eerste keer, maar zeker niet de laatste. Erg lekker.
9CC8365F-A23E-43E3-B2E5-234737690FC9.jpeg

Ribbetjes bovenin geplaats met een bakje water eronder.
F82B9493-BAA7-4F44-9C27-0870E3A6A397.jpeg

beetje rookhout op de kolen.
4557D504-63EC-47F2-B50E-D20E2BF96D82.jpeg

na 1,5 uur eraf, in de folie met een klont boter, een lik honing en een streep sriracha, daarna 45 minuten terug in de bbq. Uitgepakt, en nog eens 45 minuten terug en het laatste kwartier 2 keer afgelakt met bbq saus van Smokey Goodness.
1029DD3F-CC0D-4E22-9560-E09EBFF80B25.jpeg

431876A5-DE9A-46FD-949D-1BE44EE7BF01.jpeg

eindresultaat was niet verkeerd. Ze hadden iets verder gegaard gemogen maar voor een eerste keer ben ik zeker niet ontevreden.
Ik moet die kast wel gaan isoleren, er is een halve zak dammers en een flinke hoeveelheid hout doorheen gegaan, dat ben ik van m’n green egg niet gewend.
Als hij af is zal ik wel een kleine fotoreportage posten van het klusproces. Voorlopig ben ik al reuze blij dat ie doet wat ie moet doen ik heb nu al zin om er vaker mee aan de slag te gaan.
 
Wat gaaf. Zo kan je nog eens iets uit de kast laten komen😁 ribben zien erg ook erg goed uit
 
Leuk gemaakt zo
Hopelijk heb je niet verwacht dat de kast net zo goed zou zijn ls je Egg toch?

Dan zou je een brandwerende ladekast moeten hebben 😉
 
hmmmm. jij haalt lekkere dingen uit die ladenkast.
zal op kantoor eens een voorstel doen mbt het meubilair

je heb je ribben ook wel erg kort op het rooster gehad lijkt me, totaal zo'n 3 uur als ik goed tel.
volgende keer gewoon wat langer en met een sateprikker de malsheid even testen
 
Doe mij ook zo'n ladekast. :p
 
geweldig om zo een ladekast te gebruiken, en ook de verschillende temperaturen per lade is ideaal...lekker hoor!
 
Hahaha, wat een prachtige bestemming voor zo'n ladekast(y)🤣
 
Geweldig zo’n ladekast bbq
Mijn houten ladekast ging in rook op 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan