BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs low en slow

mitchelvankuik

Tondelzoeker
Berichten
6
Goedenmiddag allemaal ik heb dus 3 spare ribs van ong 666 gram p/s nu wil ik deze op de 321 methode gaan maken aleen zat ik zelf meer te denken aan 2 uur roken 1 uur folie en dan 3 kwartier aflakken ik hoor graag jullie advies alvasy bedankt.

20231019_122253.jpg
 
Wat wil je exact bereiken? Beetje bite er in houden, of dat het vlees het botje af valt? Of ergens daartussen?
Op zich zijn je tijden prima, maar welke temperatuur wil je aanhouden? Je geeft echt te kort info om ook maar ergens enig advies in te geven.
 
Dat het vlees van het bot valt maar niet strond gaar en droog en dan 110 graden bedankt voor het snelle antwoord btw.
 
Wat langer inpakken met appelsap of cola, houdt ze vochtig en gaar. Moet goed komen.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Verplaatst naar de rookkamer,
Mooi kleurtje trouwens.
Let wel dat met de inpak methode (321) je ribs al heel snel fall of the bone worden.
Ik pak nooit in en mijn ribs zijn altijd gaar met een bite (de methode die hier beter bekend staat als de Easterwood methode)
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mensen zoveel wensen.
Ik doe zelf altijd de 3-2-1 methode maar dan eerst 3 uur roken/garen dan 1 tot 1.5 uur inpakken en dan nog een uur drogen en aflakken. Hoe langer je inpakt hoe zachter ze worden. Ik zou na 45 minuten inpakken even prikken / voelen of ze voor jou zacht genoeg zijn of dat je ze nog zachter wilt.

Ik kan het recept van noskos aanbevelen! (https://www.bbq-nl.com/3-2-1-spareribs/)
 
Terug
Bovenaan Onderaan