BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs als afsluiter van het weekend!

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
79
Goedenavond beste forumleden,

Afgelopen weekend was het eerste weekend dat ik in bezit ben van mijn BGE en heb er daarom ook zoveel mogelijk gebruik van gemaakt. Op vrijdag mijn eerste PP, zaterdag zelfgemaakte pizza en voor zondag stonden spare ribs op het programma. Voor dit gerecht had ik vier mooie ribs bij de slager gehaald en heb ik het 3-2-1 recept van Noskos gebruikt. Omdat ik eerder tijdens het PP gerecht moeite had om een temperatuur rond 120 graden te houden heb ik deze keer de temperatuur rustiger opgestookt en nadat ik de conveggtor had geplaatst langzaam naar een temperatuur tussen 107-120 graden opgestookt. Omdat ik het recept voor het eerst maakte heb ik mij exact aan de aanwijzingen gehouden voor wat betreft kruiden en het toevoegen van extra smaakstoffen tijdens het inpakken in folie.

Voor de eerste fase (3 uur) heb ik de ribs in een rekje geplaatst om zo voldoende plek te hebben op het rooster. Na het inpakken in folie heb ik de ribs per 2 ongeveer 75min laten garen. Voor de laatste fase heb ik 30min aangehouden om de ribs te laten drogen en ten slotte nog circa 40min voor de laatste garing met de glaze erop. Voor wat betreft het eindresultaat moet ik zeggen dat ik echt verbaasd was hoe lekker de ribs op deze manier smaakten. We vonden het een absolute hit die waarschijnlijk nog vaker terug zal komen!

Wat het tevens voor mij een succes maakte is dat ik voor mijn gevoel ook de temperatuur nu goed onder controle heb kunnen houden, waardoor ik tijdens de eerste fase nog lekker op mijn gemak een rondje heb kunnen hardlopen.

Tenslotte nog enkele foto's hieronder.

20201025_103342_resized.jpg


20201025_104357_resized.jpg



20201025_120942_resized.jpg


20201025_152655_resized.jpg


1.jpg
 
Prachtige ribben
Ook jullie gaan die nooit meer in een restaurant bestellen. Kan alleen nog maar tegenvallen
 
Dat zijn hele mooie ribs
 
Ziet er goed uit.

Van het weekend ook voor het eerst spareribs gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
 
Zeer goed geslaagd, kwamen ze een beetje makkelijk van het bot af?
En inderdaad nu gaat alles wat je elders eet tegenvallen, maar goed des te meer reden om ze om het weekend zelf te maken.

Al met al heb je een heerlijk hobby weekend gehad volgens mij, je hebt je nieuwe vriend goed leren kennen. Vanaf nu wordt dat stukje alleen maar makkelijker......
 
Zeer goed geslaagd, kwamen ze een beetje makkelijk van het bot af?
En inderdaad nu gaat alles wat je elders eet tegenvallen, maar goed des te meer reden om ze om het weekend zelf te maken.

Al met al heb je een heerlijk hobby weekend gehad volgens mij, je hebt je nieuwe vriend goed leren kennen. Vanaf nu wordt dat stukje alleen maar makkelijker......

Jazeker gingen ze makkelijk van het bot af! Dit is de nieuw maatstaaf, dus zal inderdaad niet zo snel spare ribs in een restaurant meer bestellen! 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan