Vandaag waag ik me voor het eerst eens aan de spareribs (zoals door wat vraagjes elders ook al te lezen was
).
Vanmorgen dus voordat ik naar de Appie ging eerst maar even langs de slager, omdat ik verwachtte dat bij de Appie niet zoveel te vinden zou zijn (of enkel al gekruide ribs). Ongekruid had hij ongeveer anderhalve rib liggen, die hij zou laten ontdooien en ik dan na de boodschappen op zou halen. Hij zou dan ondertussen kijken of hij nog een rib kon snijden.
Toen ik terugkwam was hij juist klaar met een tweetal vrij forse ribben, die ik dus maar lekker meegenomen heb:
Deze dus ontvliest en gerubt met aan basisrub:
en toen de BBQ op:
Inmiddels liggen ze er ruim een uurtje op, temp was net 116C, iets aan de hoge kant dus.
Straks even een aardappelpannetje maken welke er naast gaat.
Update:
Om 16.00 ben ik het aardappelpannetje gaan maken:
eerste laagje aardappelen:
tweede laagje en de kaas:
room erover:
en dichtplakken maar:
en daarna mochten ze naast de spareribs op de bbq:
Twee nieuwe gerechten voor mij om te maken, maar het ziet er nu al heerlijk uit!

Vanmorgen dus voordat ik naar de Appie ging eerst maar even langs de slager, omdat ik verwachtte dat bij de Appie niet zoveel te vinden zou zijn (of enkel al gekruide ribs). Ongekruid had hij ongeveer anderhalve rib liggen, die hij zou laten ontdooien en ik dan na de boodschappen op zou halen. Hij zou dan ondertussen kijken of hij nog een rib kon snijden.
Toen ik terugkwam was hij juist klaar met een tweetal vrij forse ribben, die ik dus maar lekker meegenomen heb:

Deze dus ontvliest en gerubt met aan basisrub:

en toen de BBQ op:

Inmiddels liggen ze er ruim een uurtje op, temp was net 116C, iets aan de hoge kant dus.
Straks even een aardappelpannetje maken welke er naast gaat.
Update:
Om 16.00 ben ik het aardappelpannetje gaan maken:

eerste laagje aardappelen:

tweede laagje en de kaas:

room erover:

en dichtplakken maar:

en daarna mochten ze naast de spareribs op de bbq:

Twee nieuwe gerechten voor mij om te maken, maar het ziet er nu al heerlijk uit!