BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs + aardappelpannetje

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Vandaag waag ik me voor het eerst eens aan de spareribs (zoals door wat vraagjes elders ook al te lezen was :)).

Vanmorgen dus voordat ik naar de Appie ging eerst maar even langs de slager, omdat ik verwachtte dat bij de Appie niet zoveel te vinden zou zijn (of enkel al gekruide ribs). Ongekruid had hij ongeveer anderhalve rib liggen, die hij zou laten ontdooien en ik dan na de boodschappen op zou halen. Hij zou dan ondertussen kijken of hij nog een rib kon snijden.
Toen ik terugkwam was hij juist klaar met een tweetal vrij forse ribben, die ik dus maar lekker meegenomen heb:
af577e4d.jpg

7032d1be.jpg

a9cb5402.jpg


Deze dus ontvliest en gerubt met aan basisrub:
a69bcc6b.jpg

fa4dea8a.jpg


en toen de BBQ op:
f5249374.jpg


Inmiddels liggen ze er ruim een uurtje op, temp was net 116C, iets aan de hoge kant dus.

Straks even een aardappelpannetje maken welke er naast gaat.

Update:
Om 16.00 ben ik het aardappelpannetje gaan maken:
63eaa445.jpg


eerste laagje aardappelen:
fd12cad8.jpg

tweede laagje en de kaas:
54f35d32.jpg


room erover:
0cd7fe1c.jpg

en dichtplakken maar:
52bd4d07.jpg


en daarna mochten ze naast de spareribs op de bbq:
0f63379d.jpg


Twee nieuwe gerechten voor mij om te maken, maar het ziet er nu al heerlijk uit! :D
 
Zit aardig wat vlees op,lekker.
 
dat is wat ze nou noemen dikbevleest ;D
ziet er lekker uit
 
ziet er lekker uit, succes er mee
 
Mooie ribs!
 
donders.. ik krijg echt trek nu.. ziet er goed uit zeg!
 
Heb ze net, na ruim 2,5 uur ingepakt in aluminiumfolie en er een klein beetje appelsap bijgedaan... Geen idee wat voor hoeveelheid je er bij moet doen.. heb gewoon een beetje over de rib heen gegoten en toen ingepakt...
 
Dat zijn idd mooie dikke ribben Rocker  :)
Aardappel pannetje ziet er ook erg lekker uit.

Suc6

Mac


 
Rocker zei:
Heb ze net, na ruim 2,5 uur ingepakt in aluminiumfolie en er een klein beetje appelsap bijgedaan... Geen idee wat voor hoeveelheid je er bij moet doen.. heb gewoon een beetje over de rib heen gegoten en toen ingepakt...

Dat komt niet zo heel nauw, ik gebruik 1 a 2 eetlepels per rack.
 
Lekker, dat pannetje zal dan ook wel een openbaring zijn icm met die ribs
 
Het heeft zeker gesmaakt!! Het aardappelpannetje viel ook erg goed in de smaak bij mijn vrouw, en is zeker een blijvertje...

nog wat foto's dan maar :)
Vlak voordat ze eraf gingen:
f3fdd8d1.jpg

8c6bd538.jpg

4c6cd1fd.jpg

55092e24.jpg

9177b36b.jpg


De ribs:
b73da820.jpg

0ef16a7e.jpg


Tijd om te gaan eten:
79b65caa.jpg

c1cc3342.jpg

b4c65a16.jpg


Lekkere ribs, heerlijke aardappels en een Palm biertje... wat wil je nog meer! Bij het zien van de foto's zag ik dat er ook nog groenvoer op tafel had gestaan, ik was echter te druk met mijn ribs en aardappels om dat door te hebben :D

Mijn dochters zijn nogal kieskeurig als het om nieuwe dingen gaat, maar ik wilde ze het toch laten proeven... Ik vond het dan ook erg leuk dat ze de spareribs erg lekker vonden, hebben ze toch weer wat leren eten en hun eigen grens verlegd :)
Mijn oudste dochter vond de aardappels ook lekker, en wilde er meer van...

jeroen78 zei:
Is die rvs bak van de ikea
Die is inderdaad van de Ikea
 
mooie reportage, kan bij het zien van de foto's ook niet anders als lekker zijn geweest
 
Ziet er zeker goed uit.
Begin alweer trek te krijgen bij het zien van al die foto's. ;D
 
Dat ziet er fantastisch uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan