BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs 2-2-0,5 op de WSM, beste tot nu toe!

 

PeterWSM

Tondelzoeker
Berichten
13
Hallo allemaal!

Vandaag spare ribs 2-2-0,5 gedaan. Heerlijk! De beste ribs tot nu toe!
Helaas geen foto's gemaakt van het hele proces, maar wat ik gedaan heb is het volgende:

Gisteravond de baby back ribs in een natte marinade gezet van (??n rib doormidden) LetzQ Pork rub + standaard BBQ saus en de andere in LetQ Pork rub + honing... Vacuum getrokken en ca 15 uur in de marinade gehad in de koelkast. Vanmiddag om half 3 de WSM opgestart en de ribs opnieuw voorzien van een licht laagje rub en verticaal op de smoker. De vorige keer had ik het idee dat de "3" (van 3-2-1) vrij lang was en mede wegens een beetje tijdgebrek heb ik besloten om er 2 uur van te maken. Temperatuur lekker laag, super stabiel op 105 graden gehad en 2 uur gerookt met kersenhout.

Toen stap 2; appelsap voorverhit en een scheutje BBQ saus en Honing bij de alufolie-pakketjes. Deze heb ik 1 uur 55 min op de WSM gehad bij zo'n 110 graden.
Stap 3, het afglazen heb ik de BBQ saus en de honing in pannetjes verhit en bij beide een eetlepel van de rub erbij en verwarmd. De honing licht laten karameliseren om het wat dikker te krijgen. Dit er nog een minuut of 20 op bij 105 graden en klaar.

20160619_193159.jpg


20160619_193423.jpg


Het resultaat, heerlijk! Perfect fall-of-the-bone zoals iedereen het lust, met een lekkere BBQ/honingsmaak, maar niet t? overheersend naar mijn mening.

Nu ben ik wel benieuwd of anderen soortgelijke stappen (natte marinades, en stomen met extra smaken) doen en wat daarmee de ervaringen zijn? Het was een probeersel, tenminste ben het nog niet eerder tegen gekomen, maar wat mij betreft dik geslaagd.

Volgende keer Pulled Pork! Morgen even een procureurtje halen bij de Sligro...

Groeten!
 
Heerlijk! Gisteren ook ribbels gemaakt, blijft lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan