BasBQ
Beef en Steak

Spare Rib time....

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Gister schoonmoeders op bezoek. En die is nogal gek op spareribs. En ik ben de rotste niet, dus gister stond in het teken van ribs.
Bij de sligro in de morgen 4 mooie dik bevleesde ribs gehaald. Na het ontvliezen in de rub gezet. Ik heb zomaar wat bij elkaar gegooid.
9nF7jmOm.jpg
7YTN5aim.jpg

4Wlb6pAm.jpg
OGW1frsm.jpg


Q stond al lekker op temperatuur, 115gr. Ribs erop met drie blokjes appelhout bij de kooltjes. Na drie uurtjes tijd om in te pakken.
Bij het inpakken wat roomboter, lichte bruine suiker en argavesiroop.
OGo77dNm.jpg
O4ceus4m.jpg

CcheqCrm.jpg


Nu de ribs liggen te stomen, is het tijd om de BBQ-saus voor te bereiden.
FGy2SVEm.jpg
HmalehWm.jpg


Tevens alvast wat crumble maken voor het dessert.
cqOWlXlm.jpg
vPtwWz9m.jpg


Aardappeltjes en een frisse salade horen er ook bij, deze dus ook in de bereiding
OnakUnIm.jpg
Dr1JC7Xm.jpg

a0n8yJ8m.jpg


Inmiddels liggen de ribs zo'n 1,5 uur te stomen. Tijd om uit te pakken. Kern temperatuur zat na het uitpakken op 78gr.
Bij 85gr afgelakt, om vervolgens bij 90gr eraf te halen.
pY1j21bm.jpg
XE8zB5Em.jpg


Daarna was het lekker smullen van een heerlijk gevuld bordje. Met ernaast een donker kasteelbiertje erbij.
Q4A72hnm.jpg


En het dessert, ja die mocht er zeker ook zijn. Ananas door de suiker/kaneel mix heen en op de Q.
B1Qr19dm.jpg
eWg05sQm.jpg


Gegrilde ananas met een stoofpeertje gereserveerd met een bolletje kaneelijs op een bedje
van een crumble afgetopt met pure chocolade schaafsel.
RrQWzA3m.jpg
 
Zo hee. Jij kan het goed vinden met je schoonmoeder.
Wat een geweldige maaltijd zeg.
En dat heerlijke kasteel biertje 😋
 
Die schoonmoeder weet wel wat lekker is en wat een verwennerij, heerlijk! ;)
 
Wow. Vooral die a ananas, zo ananas eten vind ik niks, maar dit ziet er super uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Zo Nico. Had je wat goed te maken met je schoonmoeder
Dat ziet er geweldig mooi uit. En een mooi opgemaakt bordje. Jou zien ze niet snel meer terug in een restaurant.
 
Ja hoor, het is nog geen 7 uur geweest en we liggen weer te kwijlen! Heerlijk!
 
Je kent het wel dat ze zeggen: ‘Mijn schoonmoeder is een engel’. Dan antwoord ik meestal: ‘Heb jij geluk, de mijne leeft nog’. :D Haar zelf kan ik er goed mee de kast op jagen.
Maar ik zou voor haar ook wel iets lekkers maken. Ziet er top uit. Binnenkort ook eens wat ribs erop gooien.
 
Lekker gerecht klaar gemaakt en alles weer veilig gesteld 😉
 
Wauw, beide bordjes zien er heerlijk uit. Wat mij betreft is het zelfs restaurantwaardig :)
 
Wauw, beide bordjes zien er heerlijk uit. Wat mij betreft is het zelfs restaurantwaardig :)

Niet om mezelf de spreekwoordelijke pluim in me r... te steken. Maar die opmerking krijg vaker te horen dat het restaurantwaardig is van familie en vrienden. En dan vraag ik mezelf af. Toen ik moest kiezen welke schoolrichting ik zou doen, had ik er 2 op me lijst staan. 1. Koksopleiding, 2. Elektro techniek. Toen gekozen voor elektro. Want daar zit de toekomst in. Vervolgens werk ik nu in de infra. Maar soms denk ik had ik maar.....
 
Niet om mezelf de spreekwoordelijke pluim in me r... te steken. Maar die opmerking krijg vaker te horen dat het restaurantwaardig is van familie en vrienden. En dan vraag ik mezelf af. Toen ik moest kiezen welke schoolrichting ik zou doen, had ik er 2 op me lijst staan. 1. Koksopleiding, 2. Elektro techniek. Toen gekozen voor elektro. Want daar zit de toekomst in. Vervolgens werk ik nu in de infra. Maar soms denk ik had ik maar.....

zeer herkenbaar, het gevolg is dat wij ook nog zelfden naar een brasserie gaan.
Dan kopen we liever een deftig stuk vlees voor thuis.

Als we dan toch uit gaan eten dan is het meestal in het sub sterrenniveau.
Die hebben toch zaken die je thuis niet kan evenaren.
 
Niet om mezelf de spreekwoordelijke pluim in me r... te steken. Maar die opmerking krijg vaker te horen dat het restaurantwaardig is van familie en vrienden. En dan vraag ik mezelf af. Toen ik moest kiezen welke schoolrichting ik zou doen, had ik er 2 op me lijst staan. 1. Koksopleiding, 2. Elektro techniek. Toen gekozen voor elektro. Want daar zit de toekomst in. Vervolgens werk ik nu in de infra. Maar soms denk ik had ik maar.....
Voorlopig lijkt het ook dat je voor een stabiele toekomst ook de juiste keuze hebt gemaakt. Er zijn nu zeker met Corona meer vacatures in de techniek dan de horeca.

en blijf die mooie gerechten lekker maken voor al je naasten!
Maar ik zie dat je de ribbetjes tempt, heb je daar een speciale reden voor?
 
Maar ik zie dat je de ribbetjes tempt, heb je daar een speciale reden voor?

Niet speciaal, ik heb de meter nieuw, dus wilde hem uittesten. En aan de andere kant, was ik benieuwd wat de temperatuur zou zijn als ik zelf dacht van, nu zjin ze klaar...
 
Niet speciaal, ik heb de meter nieuw, dus wilde hem uittesten. En aan de andere kant, was ik benieuwd wat de temperatuur zou zijn als ik zelf dacht van, nu zjin ze klaar...
Oh zo.....was even benieuwd dacht mis ik iets als ik de ribbetjes erop gooi.
Maar bevalt de thermometer? Jij had het forum getipt toch op die aanbieding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan