BasBQ
Beef en Steak

Spaghetti Bolognese

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Tijdje niet op het forum geweest, want druk..... uiteraard wel lekker geeit. ;)
Gisteren heerlijke spaghetti gemaakt,.... en de saus op het ei met redelijk wat hout en dat kwam de smaak zeker ten goede. Kortom gewoon een simpele spaghetti, maar zo lekker!!  :D


Heb al veel foto's achterwege gelaten, maar kon niet echt goed kiezen. :)



Eerst maar even het deeg bereiden. Eigenlijk een simpel klusje en blijf dit ook leuk vinden om te doen.

2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 02 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 04 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 07 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 11 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 09 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 14 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 15 by Bidle, on Flickr



Dan nu door naar het echte werk waar het forum voor bedoeld is!! ;)
Alles verzamelen:

2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 10 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 16 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 17 by Bidle, on Flickr



En alles langzaam bij elkaar mixen en dan maar laten pruttelen in de Dutch Oven. Ik had nog niet eerder rookhout gebruikt en vermoede al dat het rullen niet al te rookvrij zou gaan, maar al met al ging het best goed!! Kon dezelfde avond wel even flink wat sop gebruiken en mijn jas ook,..... :) Gelukkig gelijk maar mooi veel gemaakt, zodat een gedeelte de vriezer in kan.

2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 18 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 20 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 21 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 22 by Bidle, on Flickr



Pasta was natuurlijk snel klaar en helemaal lekker. Er gaat niks boven verse pasta. :D

2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 23 by Bidle, on Flickr


2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 24 by Bidle, on Flickr


De verplichte close-up:

2014-12-21 Spaghetti Bolognese BBQ 26 by Bidle, on Flickr



Het was weer heerlijk en de rooksmaak had toch een subtiele meerwaarde. Had het eigenlijk niet verwacht, maar dus toch!!
 
mooi hoor
 
Mooi gedaan. Tagliatelle lukt me altijd prima, spaghetti is altijd nog wat lastiger. Hoe lang heb het deeg laten 'rusten' in de koelkast voordat je spaghetti ging draaien?
 
Harold zei:
Mooi gedaan. Tagliatelle lukt me altijd prima, spaghetti is altijd nog wat lastiger. Hoe lang heb het deeg laten 'rusten' in de koelkast voordat je spaghetti ging draaien?

Maar even laten rusten ~30min want het hoeft niet te rijzen en daarbij gewoon op kamertemperatuur! Soms als ik 'haast' heb maak ik het meteen, dan doe je er een ~30min over.


Kevin2m4 zei:
Zo, ook erg lekker! Welk recept gebruik je voor je ragu?

Voor de Bolognese saus gebruik ik eigenlijk de ingredi?nten van de foto; wortel, gezeefde tomaten, paprikapoeder, zout, peper, salie, tijm, rozemarijn en een beetje cr?me fra?che.
Alles een beetje op het gevoel en na smaak. 

 
Ziet er zalig uit man, vakwerk vol rook!
 
Oef, spaghetti met ragu, dat is natuurlijk vloeken in de Italiaanse kerk, maar ziet er alsnog lekker uit  :)
 
eikie zei:
Oef, spaghetti met ragu, dat is natuurlijk vloeken in de Italiaanse kerk, maar ziet er alsnog lekker uit  :)


Thx! :)
Huh,... is juist een typisch Italiaans gerecht enkel wordt bijna altijd met tagliatelle gegeten, kortom valt dus wel mee. Ben het zelfs al eens op een menukaart tegen gekomen, nog een goed restaurant ook.  :-O ;)
 
Bidle zei:
eikie zei:
Oef, spaghetti met ragu, dat is natuurlijk vloeken in de Italiaanse kerk, maar ziet er alsnog lekker uit  :)


Thx! :)
Huh,... is juist een typisch Italiaans gerecht enkel wordt bijna altijd met tagliatelle gegeten, kortom valt dus wel mee. Ben het zelfs al eens op een menukaart tegen gekomen, nog een goed restaurant ook.  :-O ;)
Hun nonna zou ze met de pollepel om de oren slaan.. :D

Ik kan je garanderen (uit eigen ervaring) dat de meeste restaurants in Bologna, de geboorteplaats van de ragu Bolognese, je simpelweg weigeren spaghetti te serveren bij de ragu. Spaghetti carbonara, kan. Spaghetti alle vongole, prima. Spaghetti al ragu Bolognese? Impossibile... Blijven natuurlijk rare jongens die Italianen ;)
Onze Nederlandse aard zegt als jij het desnoods op een stuk roggebrood wil, dan doen we dat gewoon.

Daarentegen zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben mocht je toevallig nog iets over hebben en het kwijt moeten, welke pasta dan ook  :D
 
Er gaat ook niets boven verse (zelf gemaakte) pasta.
In huize OTP staat een pastamachientje ook hoor op de wishlist.

Mooi gerecht en mooie repo weer Bidle, dank voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan