BasBQ
Beef en Steak

Southern Style Peach Cobbler

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
De afgelopen periode moest ik steeds vaker  terugdenken aan ons bezoek aan R&R BBQ in Salt Lake City. We raakten daar in gesprek met Rodney, een van de eigenaren. Rodney schotelde ons daar een Peach Cobbler voor. Het leuke was dat deze Cobbler niet eens op de kaart stond!

Eerlijk is eerlijk, ik was voor de eerste hap erg huiverig. Ik ben namelijk geen voorstander van fruit in mijn toetje.

Toen ik de eerste hap had genomen, wist ik niet hoe snel ik de tweede moest nemen. Wat een fantastische smaken!

Helaas ligt Salt Lake City niet om de hoek van Breda. Daarom ben ik aan de slag gegaan om dit recept enigszins te evenaren, zodat ik ook zonder 14 uur vliegen dit goddelijk nagerecht kan beleven.

Toen ik de boodschappen deed voor dit recept en ik aan de lokale groenteboer vroeg waar ik de perziken kon vinden, werd ik raar aangekeken. ?Het is geen perzik seizoen? meneer. Aangezien ik geen maanden wil wachten, heb ik dit recept gemaakt met ingeblikte perziken. Verse zal ongetwijfeld lekkerder zijn, maar ik vond dit al een genot!

Hierbij wat kliekjes:

Southern-Style-Peach-Cobbler-2.jpg


Southern-Style-Peach-Cobbler-4.jpg


Southern-Style-Peach-Cobbler-5.jpg


Southern-Style-Peach-Cobbler-8.jpg


url]


Southern-Style-Peach-Cobbler-10.jpg





















Oke... nog eentje dan ;)

Southern-Style-Peach-Cobbler-9.jpg
 
Recept kun je hier wel ergens vinden http://www.southerndutchbbq.com/southern-style-peach-cobbler/
 
Het ziet er heerlijk uit.

Het zou ook wel leuk zijn als de recepten hier terug te vinden zijn.
Scheelt een hoop gezoek.
 
ziet er goed uit Tom
 
Vooruit ;):

Boodschappenlijst voor dit recept
Voor de perziken:
8 rijpe perziken (of een grote pot ingeblikte perziken)
1/4 cup witte kristalsuiker
1/4 cup bruine bastardsuiker
1/4 tl gemalen kaneel
1/8 tl gemalen nootmuskaat
1 tl citroensap
2 tl maismeel

Voor de Cobbler:
1 cup patentbloem
1/4 cup witte kristalsuiker
1/4 cup bruine bastardsuiker
1 tl baking powder
1/2 tl zout
6 tl ongezouten roomboter op kamertemperatuur
150 ml kokend water

Voor de finishing touch:
3 el witte kristalsuiker
1 tl gemalen kaneel

Snij de perziken in wedges en plaats deze in een ovenvaste schaal. Mocht je ingeblikte perziken gebruiken, knijp dan voorzichtig het overtollig vocht er uit. Voeg de overige ingredi?nten toe en roer het geheel goed door elkaar.


BBQ Voorbereiden
Bereid de BBQ voor op 220C / 425F voor indirect gebruik. Gebruik voor dit recept geen rookhout.

Plaats de schaal met perziken op het indirecte gedeelte van de BBQ voor ongeveer 15 minuten.

Maak ondertussen de Cobbler door alle ingredi?nten zoals hierboven omschreven te mengen met uitzondering van de boter en het kokend water. Snij de boter in hele kleine blokjes en meng deze door de rest van de ingredi?nten. Voeg als laatste het kokend water toe en roer het geheel.

Haal de ovenschaal van de BBQ en plaats de Cobbler op de perziken. Verdeel het geheel over de hele schaal. Aangezien het geheel erg plakt, kun je het beste hiervoor twee lepels gebruiken.

Sprenkel vervolgens de suiker en kaneel erover en plaats het voor circa 30 minuten terug op de BBQ, totdat de bovenkant lichtbruin is.

De onderkant van de Cobbler is dan als het goed is nog niet helemaal hard, zodat je een ?cookie dough? effect hebt.

Serveer warm met een bolletje vanille ijs en/of met versgeklopte slagroom.
 
Lekker! En denk je dat ze in een restaurant verse perzikken gebruiken? ;)
 
noskos zei:
Lekker! En denk je dat ze in een restaurant verse perzikken gebruiken? ;)

geen idee, maar aangezien ik het al maanden voor mezelf romantiseer, plukken ze ze in mijn beleving zelfs nog zelf in hun eigen perzikboomgaart ;)
 
Lol
 
Lust ik!! :D
 
Wow ik ga een boomgaard beginnen denk ik.... :) lekker hoor!
 
Oooh ziet er met die geweldige foto's ook echt heeeeel lekker uit!
 
Dat is helemaal niet verkeerd om de maaltijd mee af te sluiten.
 
Hopperdepop bij de todo lijst op....... yummieeee
 
Terug
Bovenaan Onderaan