BasBQ
Beef en Steak

Snelle/simpele glaze voor de spare-ribs (+ andere vragen van een beginner...)

T

Toppieroy

Gast
Beste allemaal.

Vandaag voor het eerst ribbetjes gehaald welke ik zometeen ga ontvliezen en behandelen met deze rub:

3/4 cup bruine basterd suiker
3/4 cup witte basterd suiker
1/2 cup paprika poeder
1/4 cup grof zeezout (eerst grof afmeten en daarna in de vijzel fijnmalen)
2 eetlepels 4 seizoenen peperkorrels (ook eerst grof afmeten en daarna in de vijzelfijnmalen, hoeft niet helemaal tot poeder er mag nog wel wat bite inzitten vind ik dan)
2 eetlepels gember poeder
2 eetlepels uienpoeder
2 theelepels rozemarijn (deze even tot poeder malen in de vijzel)

Morgen gaan ze op BBQ volgens low & Slow methode, zat zelf te denken aan 3 - 1,5 - 0,45.

Dus:
*3 uur met de rub.
*1,5 uur ingepakt met appelsap
*30 uitgepakt
*Max 15 minuten met een Glaze.


Nu heb ik een simpel recept proberen te zoeken voor een glaze, maar ik kan niet echt iets simpels vinden.
Wie o wie kan mij helpen aan een recept voor een lekkere/simpele glaze waarvan de producten gewoon bij een AH te verkrijgen zijn?
 
Gewoon je favoriete BBQ saus met een beetje appelsap en wat appelazijn verdunnen. Meer niet. Nou ja je kunt er nog wat honing bij doen als je dat lekker vindt. ;)
 
Je zou met Domi's nr 4 kunnen glazen. Daar is het meeste van verkrijgbaar in de AH, de dingen die er niet zijn laat je weg of vervang je, heb ik ook gedaan. Alleen niet tegen Domi zeggen dat je dit van mij hebt ;).
 
structor zei:
Je zou met Domi's nr 4 kunnen glazen. Daar is het meeste van verkrijgbaar in de AH, de dingen die er niet zijn laat je weg of vervang je, heb ik ook gedaan. Alleen niet tegen Domi zeggen dat je dit van mij hebt ;).

Welja, ga gelijk de boel opjutten! Ik lach hard! Gelukkig zit ik binnen, met de deur dicht....
 
Nosmo zei:
Gewoon je favoriete BBQ saus met een beetje appelsap en wat appelazijn verdunnen. Meer niet. Nou ja je kunt er nog wat honing bij doen als je dat lekker vindt. ;)

Ik ben echt een beginner en heb nog geen favoriete bbq-saus, wordt dus een beetje lastig ;).
Bedoel je hier een chili-saus o.i.d. mee? Wat zou je aanraden om een lekkere zoete smaak aan de ribs te krijgen?
 
Ik gebruik vaak de gewoone barbecuesaus van de Appie, doe daar wat Ketjap saus doerheen, bruine suiker, honing en beetje sambal.
Even goed verwarmen en dan op de ribs
 
structor zei:
Je zou met Domi's nr 4 kunnen glazen. Daar is het meeste van verkrijgbaar in de AH, de dingen die er niet zijn laat je weg of vervang je, heb ik ook gedaan. Alleen niet tegen Domi zeggen dat je dit van mij hebt ;).

Deze ga ik zeer zeker binnenkort proberen, ik ben voor nu eigenlijk opzoek naar iets simpelers ;).
 
Op mijn zoete ribs doe ik onderstaande even in een pannetje opwarmen

2el worcestersaus
1el aardbeienjam
5el coolbest mango
1el ketchup
1el rietsuiker
handje verse aardbeien.

De aardbeien prak ik tijdens het verwarmen.
 
structor zei:
Op mijn zoete ribs doe ik onderstaande even in een pannetje opwarmen

2el worcestersaus
1el aardbeienjam
5el coolbest mango
1el ketchup
1el rietsuiker
handje verse aardbeien.

De aardbeien prak ik tijdens het verwarmen.
Geinig! Dat ga ik ook eens proberen de volgende keer. Ik ben wel van den soetheyt :)
 
El Fumarole zei:
structor zei:
Op mijn zoete ribs doe ik onderstaande even in een pannetje opwarmen

2el worcestersaus
1el aardbeienjam
5el coolbest mango
1el ketchup
1el rietsuiker
handje verse aardbeien.

De aardbeien prak ik tijdens het verwarmen.
Geinig! Dat ga ik ook eens proberen de volgende keer. Ik ben wel van den soetheyt :)
Ik heb er dan dit rubje bij:
2el paprikapoeder zoet
1el knoflookpoeder
1el uienpoeder
1el lichte basterdsuiker
1el 5 spices
peper/zout

Zijn de ribbels voor de kids, gebasseerd op een post van Roland78 ff uit mijn hoofd.
 
Toppieroy zei:
Beste allemaal.

Vandaag voor het eerst ribbetjes gehaald welke ik zometeen ga ontvliezen en behandelen met deze rub:

3/4 cup bruine basterd suiker
3/4 cup witte basterd suiker
1/2 cup paprika poeder
1/4 cup grof zeezout (eerst grof afmeten en daarna in de vijzel fijnmalen)
2 eetlepels 4 seizoenen peperkorrels (ook eerst grof afmeten en daarna in de vijzelfijnmalen, hoeft niet helemaal tot poeder er mag nog wel wat bite inzitten vind ik dan)
2 eetlepels gember poeder
2 eetlepels uienpoeder
2 theelepels rozemarijn (deze even tot poeder malen in de vijzel)

Ik vind wel dat de verhouding in je rub aardig zoek is, anderhalve cup suiker op iets meer dan een cup ander spul. Meestal is het gelijke delen peper, paprika en zout en dan aanvullen met de rest van het spul. Tuurlijk is dat niet heilig maar meer suiker dan de rest...
 
Dit met wat honing en water koken en zeven en er mee in smeren.

3/4 cup bruine basterd suiker
3/4 cup witte basterd suiker
1/2 cup paprika poeder
1/4 cup grof zeezout (eerst grof afmeten en daarna in de vijzel fijnmalen)
2 eetlepels 4 seizoenen peperkorrels (ook eerst grof afmeten en daarna in de vijzel fijnmalen, hoeft niet helemaal tot poeder er mag nog wel wat bitte inzitten vind ik dan)
2 eetlepels gember poeder
2 eetlepels uienpoeder
2 theelepels rozemarijn (deze even tot poeder malen in de vijzel)
 
Ja Ron, nog meer zoet is wat het nodig heeft ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan