BasBQ
Beef en Steak

Snelle pork belly burnt ends

 

Huisje_boompje_barbeque

Kooltjesharker
Berichten
112
Vandaag was weer een mooie dag om de kamado aan te steken.
Helaas wat laat begonnen, waardoor ik wat heb geïmproviseerd met de tempratuur en tijden.
Ik heb een beetje een aparte manier van dit gerecht maken, waarbij ik eerst dikke repen snijd uit het buikspek en pas bij het inpakken alles in blokjes snijd. Ik vindt dit zelf persoonlijk lekkerder I.v.m. de verhouding rub/ glaze.

De met mosterd en pork kruiden gerubte buikspek eerst ruim een uur gerookt op 150 graden, daarna alles ingepakt met boter, bastard suiker, honing en een speciale filipijnse azijn (pinakurat)
Dit is een gefermeteerde kokosnoot azijn met kruiden en peper en is echt geweldig, vooral als dipsaus.
Iedere azijn liefhebber zou ik dit echt willen aanraden om ooit eens te halen bij de aziatische toko.
Dit heb ik een uur laten pruttelen in een afgedekte braadslede.
Als laatst heb ik een glaze gebruikt van bbq saus, ketjap manis, ketchup, chili flokken en honing en dit zon 25 minuten laten karameliseren.
Op een wrap met sla, tomaat, maïs en gekarameliseerde uitjes was dit een lekker hapje op de zondagavond😁

20220724_221439.jpg


20220724_220523.jpg


20220724_215916.jpg


20220724_201234.jpg


20220724_201226.jpg


20220724_200234.jpg
 
Ziet er heerlijk uit.
Die azijn gaan we ook meenemen.
 
Ziet er heerlijk uit, lijkt me lekker in zo’n wrap! En ook ik ben nu wel nieuwsgierig naar die azijn dus binnenkort maar eens bij de toko kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan