BasBQ
Beef en Steak

SmokeyGoose in Tiel, Crisco verhaal.

Fred Kans

Sprokkelaar
Berichten
27
Ik had gewoon Crisco nodig, omdat ik zuinig ben op mijn spulletjes.
Paar supermarkten bezocht in Tiel, jammer dan, geen Crisco te koop.
Bijna balend, wilde ik naar huis rijden, toen schoot me de opmerking van een BBQ-vriend te binnen......Tiel heeft een BBQ shop !!

Waar dan dacht ik, ik heb nooit iets gezien....in Tiel.
Vlak bij Tiel zit wel een leuke shop, maar in Tiel ??

Google even geraadpleegd. Want die weet "alles", en verdraaid, een beetje "verstopt" bleek er net buiten het centrum van Tiel de "Smokey Goose" te zitten.
Echt een beetje verstopt, maar...uiteraard gevonden.
Tijdens het parkeren was het nog net droog, maar binnen 1 minuut brak er echt een "hoosbui 1e klasse" los, en de 10 meter die ik nog moest lopen naar de BBQ shop veranderden mij in een bijna "doordrenkte Gans" , hoe toepasselijk als je bij de Smokey Goose (gans) binnenloopt.

Verbazing overviel me, 2x.
Ten eerste het assortiment wat ik in 1 oogopslag ontwaarde, en ten tweede de vriendelijkheid en hartelijkheid waarmee de eigenaar me, met handdruk en kwinkslag over het slechte weer ontving.
En meteen was er al de vraag....wil je een bakkie koffie ?
Maar ja, ik lust geen koffie, dus die sloeg ik beleefd af.

Ehhhh, ik zoek Crisco melde ik de eigenaar....

Tja helaas, ook hij had het niet, maar uiteraard zoals het een "goede winkel" betaamd. had hij wel een goed alternatief, van The Windmill...
Ok, ben ik ook tevreden mee, per slot van rekening is mijn meeste gietijzer ook van the Windmill, dus....neem ik die wel.....

Maar, ik ben sinds kort met pensioen, en dan moet je dus iets meer op de "kleintjes" letten......en de prijs was toch bijna het dubbele van de Crisco.....even slikken dus....

Ik gaf toe dat ik dat eigenlijk te veel verschil vond.
En ik dan maar de Crisco binnenkort bij een bezoek aan een hele grote XL supermarkt aan wilde schaffen.

Alle begrip van de eigenaar van de SMOKEY GOOSE , en we raakten verder gewoon gezellig aan de praat over BBQ' en, en alles wat daarmee te maken heeft.

10, 20, 30 minuten ging er van allerlei info over en weer, totdat de eigenaar opeens een "flyer" van de zaak pakte, en daarna terug liep naar de plank waar de Seasoning/cast Iron conditener stond. een flesje pakte, en me dit in de handen duwde, en me een voorstel/aannbod deed, waarbij meteen de prijs van de Crisco "verbleekte".....oploste eigenlijk.

Ik vroeg of hij dat echt "meende" maar ja hoor, zijn voorstel was definitief....
en ik liep, dus inmiddels alweer een kwartier later, want we bleven praten, blij de winkel uit met mijn Windmill Seasoning. voor "weinig" !!

Dit was echt wel 100 % klantgericht denken en handelen, bijna een "droom"...

Kennis van zaken, goed advies, een ruime keuze in materiaal, en een superklantvriendelijke benadering.....

Zo zou ik de Smokey Goose omschrijven, een beetje verstopt, maar het zoeken en vinden waard, dat geldt ook voor mij, ik ga daar zeker vaker komen, parkeren ook nog eens kosteloos voor de deur, dus...

Voor gezellig, en in mijn geval "lokaal" winkelen, en zeker niet onderdoend op "alle gebied" voor de grotere zaken, gewoon eens de J.D. van Leeuwenstraat 15 c in Tiel bezoeken.
Een shop met hart voor de klant en zijn "hobby" dus.

Of even op internet alvast een voorproefje nemen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan