BasBQ
Beef en Steak

Smokey rookie

 

Mapster

Vuurmaker
Berichten
54
Goede avond allemaal,

Mijn naam is Martijn (Mapster) en sinds vandaag nieuw op het BBQ Genootschap. Geboren en getogen in de horeca, inmiddels 40 jaar jong, en een grote passie voor eten & drinken. Elke vakantie wordt nauwkeurig uitgezocht op eetculturen, restaurantjes en lokale specialiteiten. Thuis wordt regelmatig ge?xperimenteerd met nieuwe gerechten en ingredi?nten. Afgelopen week voor het eerst aan de gang gegaan met een 3D foodprinter. Jarenlang gaat bij mooi weer de bbq aan; van kolen bbq (Weber) tot zelfs in een ver verleden een gas bbq.

Nu heb ik mijzelf een nieuwe hobby aangemeten (volgens mij vrouw ben ik hier goed in en begeef ik mij al meer dan 20 jaar in een mid-life crisis) en voornemens om een off smoker aan te schaffen. Theorie boeken zijn in huis net als materialen, kleding en heb inmiddels een off smoker 20" op het oog van Nette Lette uit Duitsland. Tijd voor het echte werk!

De afgelopen weken heb ik het forum al veelvuldig afgestruind en veel gelezen en tips & trics in mij opgenomen. Voor mij ook reden om lid te worden van dit forum om kennis en ervaring op te doen.

Met vriendelijke groet,

Mapster
 
Welkom Mapster. Hoe werkt dat zo'n 3d foodprinter? Kan je dan je eigen vlees printen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Welkom Mapster. Hoe werkt dat zo'n 3d foodprinter? Kan je dan je eigen vlees printen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

In principe kan je van alles printen, ook vlees. Het is meer een gadget; je maakt een receptuur en vult een spuit. Maak een ontwerp op je pc en upload naar 3Dprinter. Je kan zo met eten mooie ontwerpen maken. Check eens de website https://www.3dbyflow.com

Leuk speelgoed als je wat wil experimenteren in de keuken, verder niet geschikt voor dit forum  ;)
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hee Martijn, welkom op het genootschap, weer een (BBQ)kookgek erbij, leuk.
Maar bezint eer ge begint aan een offset smoker.
Als ik zo lees ben je meer een culinair BBQ-er, dan is een offset m.i. misschien niet zo'n goede keuze.
Ik neem aan dat je de aandacht volledig wilt houden op mooie dingen op de BBQ te bereiden en niet als een oude stoomlocomotief machinist voortdurend de ketel aan de praat wil houden, want een Offset is een echte calorie?n vreter.
Lees je maar goed in hier en succes met je keuze.




 
Mapster zei:
In principe kan je van alles printen, ook vlees. Het is meer een gadget; je maakt een receptuur en vult een spuit. Maak een ontwerp op je pc en upload naar 3Dprinter. Je kan zo met eten mooie ontwerpen maken. Check eens de website https://www.3dbyflow.com

Leuk speelgoed als je wat wil experimenteren in de keuken, verder niet geschikt voor dit forum  ;)
Meer iets voor een sterrenkeuken dus  :D
 
Ewald zei:
Hee Martijn, welkom op het genootschap, weer een (BBQ)kookgek erbij, leuk.
Maar bezint eer ge begint aan een offset smoker.
Als ik zo lees ben je meer een culinair BBQ-er, dan is een offset m.i. misschien niet zo'n goede keuze.
Ik neem aan dat je de aandacht volledig wilt houden op mooie dingen op de BBQ te bereiden en niet als een oude stoomlocomotief machinist voortdurend de ketel aan de praat wil houden, want een Offset is een echte calorie?n vreter.
Lees je maar goed in hier en succes met je keuze.

Bedankt voor de tip maar juist de uitdaging van een offset smoker staat mij juist aan. Ik begrijp dat het niet de makkelijkste manier van bqq?en is en dat de volle aandacht erbij nodig is maar ik kan niet wachten om een mooi stuk picanha, short ribs, Louisiana style spareribs, New Zealand lam en uiteindelijk een perfecte brisket erop te bereiden.
 
Oke Martijn duidelijk.
Een goede offset  kan aardig in de prijzen lopen vandaar mijn waarschuwing, je zou dan ook ipv. de keuze voor een offset kunnen overwegen om voor een keramiek te gaan.
Ik zou die overweging/vergelijking in je keuze zeker meenemen. ;)
 
En bedenk ook dat een offset bedoeld is voor low en slow, dus grillen gaat wat lastiger.
 
Ik zou nog wat info opdoen hier op het forum omtrent je keuze. Niet te overhaast beslissen. Ik heb dat ooit wel gedaan en er achteraf toch wat spijtover gehad maarja, al doende leert men.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Welkom
 
Welkom hier :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan