BasBQ
Beef en Steak

Smokey Joe naar "Mini WSM" mod

pip

Vuurmaker
Berichten
96
Toch maar 's aan begonnen!
Weet iemand of het nodig is die aluminium pan te voorzien van (spuit)verf zoals je meestal ziet? Ik begreep dat 99,5% alu redelijk corrosiebestendig is...

dMNao6.jpg

UJbRnI.jpg



 
Wat een gaaf idee zeg! Heb je dat tussenstuk zelf gemaakt?
Hoe kom je tot zo'n project heb je daar op het web inspiratie voor gevonden?
 
Als je zoekt op mini WSM dan vind je heel veel mensen die zo'n project zijn begonnen! Dus nee, niet mijn idee. Het tussenstuk is een grote pan, en daar zit hem de moeilijkheid: in Amerika zijn er twee typen pannen die "werken", maar die zijn hier niet verkrijgbaar. (Je kan hem natuurlijk importeren, maar dan gaat de prijs flink over de kop en het is ook geen topkwaliteit pan zo te zien...) Uiteindelijk wel iets gevonden dat goed past.

Op dit moment ligt er een Boston Butt op ;). Ik weet dat je beter een testrun kan doen, maar had gewoon teveel zin om hem "echt" te gebruiken.
 
Extra stoer Pip, gaat vast heerlijk worden. Boston Butt is behoorlijk flexibel qua hitte. Gaat lukken!  ;)
 
ik zou m blanco laten ,hij zal alleen een kleur van de warmte krijgen en die allu zal echt niet vergaan.
mooi project hoor daar ga je veel stook plezier van hebben
 
Ziet er goed uit!! Waar heb jij die pan gevonden?? :D
 
AV zei:
ik zou m blanco laten ,hij zal alleen een kleur van de warmte krijgen en die allu zal echt niet vergaan.
mooi project hoor daar ga je veel stook plezier van hebben

Ik denk ook dat ik hem alu laat.
Die zwarte (of andere kleur) "mini WSMs" zien er weliswaar netjes en mooi uit, maar je blijft toch zien dat het een mod is. Bij zo'n aluminium tussenstuk verberg je dat niet, dat is eigenlijk wel aardig. Misschien maak ik er nog een logo'tje op o.i.d. (dus in plaats van geverfd zwart met aluminium logo, wordt het aluminium met geverfd logo).
 
zo is t maar net pip..tis jouw ding en dat moet/mag je zeker kunnen zien.
misschien nog is zo een pan scoren en dan bodem dr uit en die verlengen dus op deze laten lassen.
of heel laten en van  de bodem een gatenkaas maken en kun je m op deze zetten.
schept nog meer mogelijkheden B-)

 
Heb je daar een merknaam van, van die pan, het zou wel leuk zijn als we die ergens hier kunnen kopen. En gezien je hem in een horecawinkel hebt gevonden...
Dat overliegen van Amerika is me net iets te duur voor wat het is.
 
Pajudas ofzo heettie hij. Nog steeds 65 euro, maar een stuk dikker dan die Amerikaanse pan. Wat het gelijk een rotklusje maakt om de bodem te verwijderen, dat had ik flink onderschat!
 
Misschien werkt het inderdaad, maar van wat ik begreep op de vele Amerikaanse sites hierover, is dat er heel veel pannen zijn die niet passen. Met m'n pan had ik dus mazzel (al heb ik natuurlijk zoveel mogelijk opgemeten). Ik kan me voorstellen dat er in Nederland niet veel alternatieven zijn. Maar als ik zie dat sommige Amerikanen een blikschaar gebruiken voor het verwijderen van de bodem..., dan denk ik dat deze pan een stuk dikker is, ook gezien de prijs. Ook heb ik het idee dat de bodem gehard is, de zijwand boorde een stuk makkelijker.

Ondanks het gedoe: ik ben helemaal in mijn element met de smoker!

 
Deze schijnt ook prima te passen: http://www.kampeergoed.nl/grote-pan-liter-p-21721.html
 
Ziet er goed uit! Is-ie goed op temperatuur te houden?
Nog even een foto van het eindresultaat in een nieuw draadje en je eerste stickertje is binnen!
 
Ja uitstekend op temperatuur te houden. Heb de Smokey Joe Premium dus aan de zijkant twee schuifjes en met het huidige weer kreeg ik hem gemakkelijk tussen de 105 en 140 (foutje ;) ) graden, maar gewoon urenlang op zo'n 115 lukte prima.

Weer te gulzig geweest om het eindresultaat te fotograferen, maar binnenkort maar weer eens een poging. Dan liever met twee of drie kleinere procureurs (dat korstje! ;) ) dan 1 Boston Butt denk ik!
What's with the stickertje trouwens? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan