BasBQ
Beef en Steak

Smokey Goodness WinterBBQ

 

Jord

Kooltjesharker
Berichten
218
Zo, weer eens een teken van leven van mijn kant. We hebben afgelopen vrijdag weer een culinair avontuur beleeft: Een winterbbq voor 82 man. Voor ons een redelijke uitdaging omdat we er een 5 gangen wildmenu van hadden gebrouwen wat betekend dat er geen buffet was maar dat alles op borden opgemaakt moest worden.

Alle smokertrailers waren al verhuurd dus hebben we de smoker van Derk in een auto weten te passen en zijn hiermee samen met een cheap grill van de gamma en mijn driepoot aan de slag gegaan. Aangezien wij niet meer kunnen herinneren aan wie wij onze partytent hebben uitgeleend moesten we ook nog vlot die dag een nieuwe kopen want het weer zat niet mee. De mise en place kon pas goed en wel om 13:30 beginnen en om 17:00 uur moest de eerste gang er in. Alles is uiteindelijk goed verlopen doordat we wat kookgekken om ons heen hadden verzameld die een handje meehielpen. Hier wat foto's, wil je ze allemaal bekijken dan moet je even op onze facebook fanpage (http://www.facebook.com/smokeygoodness) kijken.

Het menu. Grotendeels geinspireerd / gebaseerd op de wildcursus van Kurt vorig jaar (creative credits voor BBQ team Mathias ;-)
IMG_1368Small.jpg


Gluhwein uit de driepoot:
IMG_5171Small.jpg


Wilzwijnspiesjes:
IMG_5175Small.jpg


Gevulde reuzenchampignon voor de vega's:
IMG_1338Small.jpg


Hoofdgerecht:
IMG_1358Small.jpg


Vegetarisch alternatief was een mini-strudel van rode kool en appel:
IMG_1359Small.jpg


Het dessert:
IMG_1361Small.jpg


Kortom: weer een geslaagd evenement. Op naar de volgende.
 
Flink bezig geweest zo te zien, ziet er allemaal lekker en verzorgt uit.
 
Mooi menuutje hoor! Dat lust ik denk ik allemaal wel, inclusief het vega alternatief :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan