BasBQ
Beef en Steak

Smokey appeltaart

 

ContenteMens

Vuurmaker
Berichten
63
IMG_20210226_201043.jpg

Simpel basic appeltaartje maar oh zo lekker als hij op de kamado gebakken is.

300g zelfrijzend bakmeel.
200g roomboter.
160g witte basterdsuiker.
1kg Jonagold appels.
1 ei.
2el kaneel.
Paneermeel (voor op de bodem).
Bruine basterdsuiker voor boven op het deeg ter decoratie.

175 graden voor circa 80min met wat appel rookchunks.

Lekkere bak koffie erbij, een flinke toef slagroom en smullen maar.

IMG_20210226_125934.jpg
 
TOP! Dat van die appelchunks heb ik nooit gedurfd bij appeltaart op de Q maar dat kan dus gewoon...... bedankt voor het delen (y) 👊
 
Gaaf appel taart roken met appel hout. Dat is nieuw voor mij. Komt op de to do lijst.
 
Het ziet er prachtig uit, maar aan mij is gerookt gebak niet besteed.
 
TOP! Dat van die appelchunks heb ik nooit gedurfd bij appeltaart op de Q maar dat kan dus gewoon...... bedankt voor het delen (y) 👊
De vorige appeltaart heb ik met eiken chunks gebakken dat was wel vrij fors qua smaak. Deze taart ga ik zo aansnijden dus ben benieuwd. Mijn voorkeur gaat wel uit naar koud serveren omdat ik dan de rooksmaak extra apart vind uitkomen. Wie niet waagt die niet wint 🔥👌
 
Taart was mooi van structuur, rooksmaak was lekker, 50% gaf aan hem iets de hevig te vinden de overige proevers vond het heerlijk. volgende x weer net wat anders proberen maar zeker niet meer uit de oven. :)
 
Ziet er mooi uit, maar wat Frits zegt gerookt gebak is ook niet aan mij besteed.
Wat ik ook niet zo vind aan appeltaart is die grove stukken of schijven appel die alleen maar uitdrogen en taai worden.
de vulling van een appeltaart moet van mij kleverig en smeuïg zijn.
Tip: waarom paneermeel op de bodem, verkruimelde Bastogne koeken zijn veel lekkerder en doen naast de smaak ook hun werk in vocht absorberen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan