BasBQ
Beef en Steak

Smoked Sateke

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Vandaag een vrije dag op het werk en het bleek redelijk mooi weer te blijven dus reden genoeg om de smoker weer aan te steken  :D
Aangezien ik deze maand ook eens mee wou doen aan de fotowedstrijd meteen het excuus aangegrepen om wat vlees aan een (zij het houten) spies te rijgen.

Bij de super 4 kipfilets gehaald en 2 mooie varkenshazen en beide op sat? maat gesneden en in de marinade gezet.
Hierin is gegaan:
5 EL Ketjap
1 EL Sojasaus
1 TL Tabasco
1 EL Palmsuiker
1 EL Gemberpoeder
2 Tenen knoflook gesnipperd
1 Limoen (rasp en sap)

Helaas had ik geen tijd om ze 24 uur te marineren dus dit is 4-5 uurtjes geweest, daarna nog even aan een spiesje steken.
20140915_153212.jpg


In de tussentijd nog aardappelpakketjes gemaakt naar recept van Lin en deze gelijk met de sat? op de smoker gedaan aangezien ik wat lagere temperatuur aanhield als in haar recept, namelijk ~110-130?C.
20140915_165819.jpg


Tussentijds even stiekem spieken  ;)
20140915_172837.jpg


En een kleine close-up..
20140915_172845.jpg


Na een anderhalf uur op de smoker te hebben gelegen met 2 stukken sinaasappelhout was het dan tijd om te eten.
20140915_175758.jpg


Ik heb de aardappels nog snel even in de pan moeten gooien omdat de temperatuur net te laag was om de aardappels goed gaar te krijgen, maar het resultaat was heerlijk.
De smaak was ondanks het korte marineren goed aanwezig en het vlees nog lekker mals, alleen was de rooksmaak bij de kip net iets te overheersend maar al doende leert men ;)

Volgende keer toch eens het befaamde recept van DanBras gebruiken en de dag van te voren beginnen  :p
 
Ziet er lekker uit!
 
lust ik wel
 
Ja, sat?, lekker, schuif maar door!
 
Doe mij ze maar direct op de Q, zoe niet weten waarom dit indirect te doen.
 
Dit heb ik als experiment gedaan om te kijken of ze zo ook te bereiden zijn, daarnaast heb ik bijna geen directe roosterruimte dus grillen is voor mij erg lastig is de smoker als ik tegelijk wil eten met mijn gasten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan