BasBQ
Beef en Steak

smoked pork loin

 

rokendrib

Kooltjesharker
Berichten
112
oftewel gerookte varkenshaas volgens Big Bob Gibson.
Dit geweldige boek afgelopen zondag gedownload en meteen wat geprobeerd.
De haasjes 9 uur gemarineerd in:

? CUP SOY SAUCE
? CUP DARK BROWN SUGAR
? CUP CHERRY COLA
3 TABLESPOONS OLIVE OIL
1 TEASPOON MINCED ONION
1 TEASPOON GROUND BLACK PEPPER
? TEASPOON MINCED GARLIC

De cherry cola vervangen door normale, de glazen die de laatste 10 minuten gesmeerd hoort te worden heb ik ook achterwege gelaten. 1,5 uur op 115C op het ei.

fotokopie5.jpg


Vlees kwam magnifiek zacht en mals van het ei. De marinade heeft een zoetige bite aan het vlees gegeven. Ben blij
dat ik de glaze achterwege heb gelaten. Hier zat nogal wat maple syrop in, waardoor het wel erg zoet was geworden.
Doordat mijn ei zelf al zulke goede resultaten geeft, sta ik nu eigenlijk op het punt om de eerste paar gerechten de rubs en marinades tot het minimum te beperken om vandaar uit op te bouwen. Ik zou haast zeggen dat ik opnieuw vlees leer eten...





 
Voor degenen die het Engels niet machtig zijn ;)

? cup sojasaus
? cup donkerbruine basterdsuiker
? cup cherry cola
3 eetlepels olijfolie
1 theelepel fijngehakte ui
1 theelepel gemalen zwarte peper
? theelepel fijngehakte knoflook

Wat de glaze betreft, BBG is Southern Style een hoop dingen zijn daar gewoon veel zoeter dan hier, dat zie je ook aan BBQ sauzen e.d. Ik vind dat heerlijk, maar smaken verschillen :D
 
hint begrepen chef  :-\,
zal de volgende keer even ubersetzen.
ik ben dus zelf van het iets minder zoete, mag wat scherper allemaal. Is dat dan Northern Style?
 
Nothern Style bestaat niet, er is Southern style en nog wat dingen er omheen. St. Louis heeft een eigen stijl, Chicago en Californi? ook. In de Southern style zitten ook weer verschillen per regio, de Carolina's, Alabama, Memphis, Kansas City, Texas.

Voor gerechten met meer pit zou je kunnen kijken naar de Texmex en Mexicaanse gerechten.
 
en toch zien ze er heerlijk uit
 
ze waren zeker lekker!

heerlijk die bbqtradities in de states! ik ga eens even rondsnuffelen in de regio's je net noemt Noskos.
 
Dat ziet er goed uit.

Mijn to do lijst wordt alleen  maar langer
 
Mooi gemaakt maar zoet en pittig gaan goed samen.
 
Op de TO DO lijst gezet!
lijkt mij een mooie variatie op de varkenshaas, deze ziet er in ieder geval heerlijk uit.
 
Mooi!
Ik zou gedacht hebben dat 1,5 veel te lang zou zijn... Heb je ook een thermometer gebruikt?
 
nee, heb geen thermometer gebruikt. had qua kleur iets rozer gemogen, qua smaak
niets van gemerkt.
 
Ziet er goed uit RokendRib  8)

Deze moet ik eens in het boek opzoeken voor mijn meissie.

Toppertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan