BasBQ
Beef en Steak

Smoked pepper paste...

bmateijsen

Sprokkelaar
Berichten
29
Aangezien mijn WSM niet altijd vol ligt met vlees, probeer ik daarnaast ook wat andere elementen uit. In het boek Bar Tartine staan er ook verschillende recepten voor peper pasta's, die je evt daarna nog verder kan drogen om je eigen paprika poeder te maken. Dus bij mijn laatste WSM actie ook nog wat extra's erop gelegd..

11118804_952833061401614_150060846003393349_n.jpg


Recept:
1,5 kg puntpaprika's.
10 knoflooktenen
1 ui

3,5 uur gerookt op eiken (in dit geval samen met ribben en Walcher's Gilde spek).

Daarna in de keukenmachine met 2% zout en in een glazenpot om op een donkere plek voor 1 week te fermenteren.
Na de fermentatie gaat deze bij mij 18 uur in de dehydrator op 42 graden. En nu voor 3 maanden de koelkast in.
 
leuk project
 
Leo zei:

Ik heb deze al eerder gemaakt, en vooral erg leuk om daarna te dehydrateren en je eigen gerookt paprikapoeder te maken.

En deze peper pasta vermengd met zuurkool onder een goede venkel/ chili worst van Wild Vleesch, met gekarameliseerde uien. was echt 'to die for' ;).

1538739_952007754817478_560373449810744644_n.jpg
 
Gaaf, zelf paprika poeder maken. Ik leer hier iedere dag :D
En dat broodje .........., kwijl, kwijl, kwijl
 
Inderdaad zeg... wat lekker!
 
Wauw zeg dat broodje! Leuk trouwens om je hier ook te zien! Ik heb me vanochtend ook lid gemaakt.

Die peper pasta lijkt me erg leuk om te maken! Hopelijk gaan mijn chiliplanten een geslaagde oogst opleveren, dan kan ik dit ook eens proberen. (heb vooral milde varianten hiervoor)
 
MaartenVG zei:
Wauw zeg dat broodje! Leuk trouwens om je hier ook te zien! Ik heb me vanochtend ook lid gemaakt.

Die peper pasta lijkt me erg leuk om te maken! Hopelijk gaan mijn chiliplanten een geslaagde oogst opleveren, dan kan ik dit ook eens proberen. (heb vooral milde varianten hiervoor)

Welkom! Hoewel ik ook nog niet zo lang lid ben ;). Hou ons maar op de hoogte van de progressie van de oogst ;)
 
Thanks! Als er vruchten aan de planten komen zal ik dat zeker doen!  :)

(trouwens even op je instagram gekeken, wauw zeg! Echt mooie dingen hoor!) 
 
Dit is toch weer een nieuwe dimensie aan bbq-en, ik weet zeker dat den blijker je een grill master gaat vinden :)
 
santino zei:
Dit is toch weer een nieuwe dimensie aan bbq-en, ik weet zeker dat den blijker je een grill master gaat vinden :)

Als je toch ruimte over hebt op het rooster, dan kan je hem maar beter benutten is mijn mening ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan