BasBQ
Beef en Steak

Smoke draadloze thermometer

Kwam dit filmpje tegen
https://m.youtube.com/watch?v=9LrWxv3KEJU

 
Schaamteloze bump ;-)

Ik zag dat de Smoke X binnenkort uit komt (of al uit is).
Geen idee of ik ooit een billows (de fan van Thermoworks) zou willen gebruiken, maar het is een mooie aanpassing dat je eventueel ook de smoke als BBQ controller zou kunnen gaan inzetten.
 
Ik heb al aan Anne, de importeur, gevraagd of hij hier  ook komt. Ik kan me voorstellen dat de radiofrequenties hier misschien niet gebruikt mogen worden.
 
Waarom zien al die thermometers en controllers er uit alsof ze in de 19e eeuw gemaakt zijn? Ook de app is vaak van ruim voor vorige jaarwisseling....
 
Mazzel dat ik ook van de vorige eeuw ben. Kan ik goed uitlezen en ik vind ze best mooi de Smoke, Signals en X4.
 
90's or not. Hij werkt gewoon goed. Interface is er niet en voelt hufterproof. Doet wat het moet doen. Niet fancy maar wat is in weze de toegevoegde waarde daarvan?
Vaak bij low en slow gebruik ik alleen de rooster temp. Probe. Later de andere.
Fijn ding.
 
 
 

zktom82

Tondelzoeker
Berichten
23
Heeft er iemand ervaring met de cookperfect thermometer? De feature van de probe met 5 sensoren in de pen waardoor je minder kans op fouten hebt spreekt mij enorm aan. Ook een bereik van 120m (in de praktijk waarschijnlijk minder) lijkt me prima voor de afstand naar m'n woonkamer. De prijs is redelijk gunstig en ook de app ziet er veelbelovend uit. Enige nadeel zou de batterij van je telefoon kunnen zijn, maar dat is een kwestie van aan de oplader leggen indien nodig.
Linkje naar willekeurige aanbieder:

 
Wat is een redelijke tot goede thermometer voor een lage prijs?
Ik ben beginnend met de bbq dus kan niet heul veul investeren zonder dat ik de directie op mijn dak krijg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Redelijk tot goed, beginnend, niet veel investeren... als hij niet op afstand afgelezen hoeft te worden kun je bij de ikea voor een paar eurootjes terecht!
 
Heeft er iemand ervaring met de cookperfect thermometer? De feature van de probe met 5 sensoren in de pen waardoor je minder kans op fouten hebt spreekt mij enorm aan. Ook een bereik van 120m (in de praktijk waarschijnlijk minder) lijkt me prima voor de afstand naar m'n woonkamer. De prijs is redelijk gunstig en ook de app ziet er veelbelovend uit. Enige nadeel zou de batterij van je telefoon kunnen zijn, maar dat is een kwestie van aan de oplader leggen indien nodig.
Linkje naar willekeurige aanbieder:


Ik heb een cookperfect. Het is goede thermometer die doet wat hij moet doen. Bij een goede line of sight heeft hij redelijk bereik. Ik heb te veel obstakels in de tuin dus moet vaak reconnecten of dichterbij zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gister op Amazon.nl de Thermoworks Smoke weten te bemachtigen op aanraden van Noskos. Liep nu steeds te kloten met een thermometer van Aliexpress, en na het lezen van de revue was ik om.

Twijfelde wel tussen een meater en een Smoke. Maar de Smoke lijkt mij degelijker, en langer mee gaan. Ben benieuwd!
 
Ik heb de van mij destijds, een jaar of 2/3 geleden ook voor ongeveer die prijs gekocht bij amazon.fr.
 
Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt, het is ook de thermoworks Smoke geworden, voor €70,90 op Amazon. Heb ook heel lang zitten twijfelen om de meater te kopen, maar als je ribbetjes wilt maken en dus geen kerntemp nodig bent dan moet je de meater in een aardappel drukken om de omgevingstemp te krijgen, want anders werkt deze niet. Dat lijkt me een beetje omslachtig voor zo'n aankoop.

Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen maar ik ben dol op degelijke apparaten, dus dat moet goed komen!
 
Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt, het is ook de thermoworks Smoke geworden, voor €70,90 op Amazon. Heb ook heel lang zitten twijfelen om de meater te kopen, maar als je ribbetjes wilt maken en dus geen kerntemp nodig bent dan moet je de meater in een aardappel drukken om de omgevingstemp te krijgen, want anders werkt deze niet. Dat lijkt me een beetje omslachtig voor zo'n aankoop.

Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen maar ik ben dol op degelijke apparaten, dus dat moet goed komen!

Ik heb wel de meater, want heel praktisch gezegd, wat houdt je tegen om dat ding WEL in je ribbetjes te steken?
scheelt je weer een aardappel :)
 
Daar
Ik heb wel de meater, want heel praktisch gezegd, wat houdt je tegen om dat ding WEL in je ribbetjes te steken?
scheelt je weer een aardappel :)
Daar vind ik de meater dan weer te dik voor. Buiten dat ik het een heel mooi apparaat vind, ben ik toch voor de Smoke gegaan. Dat heeft ook met de prijs te maken, kwam een mooie aanbieding voorbij.....
 
Daar

Daar vind ik de meater dan weer te dik voor. Buiten dat ik het een heel mooi apparaat vind, ben ik toch voor de Smoke gegaan. Dat heeft ook met de prijs te maken, kwam een mooie aanbieding voorbij.....

Het scheelt volgens mij €30,- als je de Meater met één probe neemt. Maar die probe van de Meater is inderdaad ontzettend dik. Dit laat bijna overal een gat achter.
Gisteren heb ik mijn Smoke voor het eerst gebruikt en ik ben dik tevreden!
 
Het scheelt volgens mij €30,- als je de Meater met één probe neemt. Maar die probe van de Meater is inderdaad ontzettend dik. Dit laat bijna overal een gat achter.
Gisteren heb ik mijn Smoke voor het eerst gebruikt en ik ben dik tevreden!
Ja, Goed bevallen? ook al temperaturen ingesteld?
 
Ja, Goed bevallen? ook al temperaturen ingesteld?

Ja, ik had voor zowel het rooster als het vlees een alarm ingesteld (als dat is wat je bedoeld). Die van het rooster bleef mooi stabiel en van het vlees ging netjes op tijd af. Ik heb hem ook voor zo'n €70,- en ik vind het elke Euro waard. Vrijwel overal in huis had ik bereik, de temperatuur synct per 15 sec en het hele systeem voelt super degelijk aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan