BasBQ
Beef en Steak

Smash Black Angus Blood Sausage Burger

 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
586
Hoi Bbq genoten,

Nu weet ik ondertussen van me zelf dat ik wel eens een vreemde vogel ben kwa voedsel combinaties, en soms komen er van die rare combi’s langs in mijn hoofd dat ik denk is dat wel lekker ?

93FF153F-8D52-41B1-BF71-BC587DC604C1.jpeg
BD3F20C8-85B4-4976-8452-10018DFFC5A7.jpeg


Ik kwam op deze maffe combinatie na dat ik in de koelkast een stuk bloedworst zag liggen met daarnaast het pakje black angus burgers.( het was de bedoeling dat ik een Hamburger ging maken met blauwe kaas & kersen port saus van de website van Bbq Junkie , deze hamburger is favoriet hier thuis ) maar om de een of andere reden trok het me toch meer om voor deze vreemde combinatie te gaan.
Ik ben vervolgens het internet gaan afstruinen en stuitte op Bleecker Burger, das een eet tentje op Old Spitalfields Market in Londen
en daar stond de Bleecker Black Burger op de kaart. Dat is een Blood Sausage Cheese Hamburger . Dit waren twee runderpatty’s burgers met daar tussen bloedworst ( Black Pudding) plat geduwd op de plaat met smeltkaas op de bovenste patty en op de onderste patty en rauwe uien ertussen. Nu kreeg ik dus al honger bij het zien van deze combinatie, Dus ik ben zelf aan de slag gegaan en heb mij laten inspireren door de verrukkelijke Smashburger wat op de site van NosKos staat. Op de bodem van het broodje heb ik een mayonaise/ stroop smeersel gedaan en op het dak van het broodje had ik een zoete bbq saus gesmeerd.

Ik heb van de het eerste “ test broodje “ foto’s kunnen maken erna brak de pleuris uit en regende het helaas. Waardoor ik helaas niet de foto’s kon maken wat ik wilde ( zal ze dus nog eens moeten maken, wat gelukkig geen ramp is want ze waren lekker 😋

Dit recept is voor 3 Smash Black Angus Blood Sausage Burgers

Ingrediënten

2 x een Black Angus Burger van 180 gr wat uiteindelijk 6 x 60 gram wordt ( om te smashen )
  • 9 plakjes bloedworst ( deze ga je bakken op de bakplaat )
  • 3 x Bakkersbollen
  • Halve eetlepel stroop
  • 2 volle eetlepels mayonaise ( hatseflats of uit een pot )
  • 2 appels
  • 6 plakjes smeltkaas
  • Roomboter
  • Peper en Zout
  • Je favoriete Bbq saus
  • Gietijzeren Grillplaat
  • Plakspaan of Burgersmasher
4F9BB89A-A335-4F71-B8F8-FE0B0BDD0FD4.jpeg


Hier gaan we :

  • Doe de mayonaise en de stroop in een bakje en meng dat door elkaar ( dit wordt de saus voor op de bodem van het broodje)
  • Pak de appels erbij, schil deze en snij er 6 plakken vanaf van iets meer dan 1 cm dik
  • Pak de bloedworst erbij en snij hier 9 plakjes vanaf vanaf.
  • Pak nu een kom en doe daar beide Black Angus Burgers in en kneed dit tot een geheel. Ik weet het is verkrachting van twee heerlijke Black Angus Burgers maar we gaan ze omvormen naar kleine balletjes van 60 gram om smash burgers van te maken. Rol tussen je handen bolletjes van en zet dezen in de koelkast tot je ze nodig hebt.
  • Maak de bbq gereed voor direct grillen op 180c/200 c
  • Plaats de gietijzeren bakplaat boven de kolen
  • Je pakt de broodjes erbij en smeert daar een dun laagje boter op en zet dezen ff aan op de bakplaat. Zet weg voor dalijk de burgers te bouwen
  • Nu gaan we de plakken appels op de bakplaat karameliseren ,als dezen klaar zijn leg je ze op een bordje en leg je dit opzij.
  • Nu pak je 3 plakken bloedworst en twee balletjes gehak . Bak de bloedworst dat ze gaar zijn op de plaat en leg ondertussen de balletjes gehak op de bakplaat en smash deze , doe peper en zout op de burgertjes en flip deze om, vervolgens doe je er de smeltkaas op en wacht je dat deze gesmolten is , dan leg boven op een burgertje de plakjes bloedworst en daarboven op 2 plakjes appel en daar boven op weer de andere gesmashte burger met kaas.
  • Nu ga je het broodje opbouwen, smeer op de bodem van het broodje wat van de stroop/mayonaise mengsel daarboven op de Smash Black Angus Blood Sausage Burger en dan smeer je de bovenkant van het broodje in met je favoriete bbq saus en leg je dat erboven op. En dan is het aanvallen 😋
09BA56CB-87BF-42E3-A2D7-8294F76C0B23.jpeg




Wat vonden we er van ?

Thuis waren ze eerst sceptisch erover, maar na het proeven ervan waren ze om 😃

Ik heb bij het eerste broodje om te testen maar 2 stukjes bloedworst en 1 schijfje appel erop gedaan ( dat zie je ook op de foto ) Ik proefde de bloedworst goed en de smash burger maar vond de appel smaak niet echt aanwezig. Dit heb ik opgelost door vervolgens 2 plakken gekarameliseerde appel en in plaats van twee plakjes bloedworst heb ik er 3 gebruik wat de burger ten goede kwam en dat zie je op de laaste foto.
Dankjewel voor het lezen en eet smakelijk 😋
 
Laatst bewerkt:
Sjtevig breudje.
 
Ik ben gek op gebakken bloedworst maar zo had ik hem nooit kunnen bedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan