BasBQ
Beef en Steak

Sligro grootverpakking spareribs

 

Robkrekel

Pitmaster
Berichten
507
Heeft er iemand ervaring met deze ribs bij de sligro in de vriezer?
Altijd leuk zo'n doos. Je kan dus niet zien wat er inzit. Ik kan ook wel dikbevleesd ergens op zetten :ROFLMAO:

Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-23 om 12.27.00_0c3dd2eb.jpg
 
Ik heb ze ook zien liggen, de slager zelf zei het zijn prima ribs, maar ja wij van wc eend...

Ben wel benieuwd of er mensen met ervaring zijn. Die van de Makro zijn trouwens wel goed.
 
Niet met deze verpakking. Maar ik pak ze normaal altijd bij de Sligro. Tot nu toe mooie ribben altijd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ze ook zien liggen, de slager zelf zei het zijn prima ribs, maar ja wij van wc eend...

Ben wel benieuwd of er mensen met ervaring zijn. Die van de Makro zijn trouwens wel goed.
Zelfde ervaring bij Makro.
De dik bevleesde zijn tot nu toe altijd goed.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zien er prima uit, en waren ook prima te eten. Zijn gemiddeld iets kleiner dan de verse spareribs bij de sligro.
Was wel een ff klooien om los te krijgen, maar na een nacht koelkast redelijk los kunnen krijgen, en weer terug de vriezer in. Waren nog net niet ontdooid, dus prima.
IMG_20240505_105007075.jpg
 
Zien er prima uit, en waren ook prima te eten. Zijn gemiddeld iets kleiner dan de verse spareribs bij de sligro.
Was wel een ff klooien om los te krijgen, maar na een nacht koelkast redelijk los kunnen krijgen, en weer terug de vriezer in. Waren nog net niet ontdooid, dus prima.
Bekijk bijlage 64844
In een ander draadje hadden ze een goede tip om ze los te krijgen.
Zoek een vloer waar je niet aan gehecht bent (eventueel buiten).
Leg eventueel een plastic zak neer oid als het er vies is.
Laat de verpakking stijfbevroren vallen.
Voila ze zijn uit elkaar (herhaal eventueel met meer kracht).
 
@Kabouter Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat wou niet. Maar zo was ook prima hoor, de ribben waren nog half bevroren, en ik ben niet snel bang voor bederf.
 
@Kabouter Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat wou niet. Maar zo was ook prima hoor, de ribben waren nog half bevroren, en ik ben niet snel bang voor bederf.
Wauw. Fijn dat het toch gelukt is. Vaak wordt vlees minder lekker met meerdere keren invriezen. En vaak is de buitenkant toch een tikkie ontdooit. Ik ben gewoon iets voorzichtig.
 
Ik denk dat dat met rund wat je niet door en door gaart ook best zo kan zijn, de structuur kan veranderen. Al is men daar toch nog niet helemaal over uit.
Met spareribs of procureur voor pulled pork zal dat allemaal wel meevallen, dat gaar je zo ver door en veranderd je de structuur van het vlees zelfs bewust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan