BasBQ
Beef en Steak

Slagers omgeving eindhoven

Ja enige slagers die ik tot nu toe ken zijn de keurslagers en hierbij heb ik zelf niet zn goed gevoel
De tip van de bbq site ga ik even bewaren
Ben nog aan het beginnen met alles dus varieties in rassen voor nu nog niet zo heel belangrijk

Online slagers heb ik het ook niet zo op omdat ik wel graag zie wat ik koop

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Ik persoonlijk vind Beerens in de kruisstraat wel ok. Kijkt niet vreemd op als je een paar kg kinnebak meeneemt. Mooi stuk ruggenvet (om Lardo van te maken) kon ik gewoon even bestellen.
 
Top
Ga er binnekort keer op mn gemak kijken
Bedankt voor t meezoeken kom heel wat te weten zo

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Heb er zelf ook baat bij 😁
Laat maar weten als je een goede slager vind. Ben zelf voornamelijk op zoek naar vlees van de zeldzamere rassen, die biologisch en lokaal gefokt zijn. Heb al een adresje voor berkshire varkensvlees en hereford beef. De hereford zit in kessel dus zal wel te ver uit de richting zijn voor jou. De hereford ga ik zaterdag voor het eerst een picanha van klaar maken.
 
Ik heb daarnet weer van mijne boer bericht gehad dat ik er dinsdag al achter mag gaan. Zal wel rond de 10 Ă  11kg zijn. Kan ik weer ff verder.
Ging het maar overal zo makkelijk. Ga hem toch eens moeten opnaaien dat hij nog wat andere rassen erbij moet nemen :ROFLMAO:
 
Heb er zelf ook baat bij
Laat maar weten als je een goede slager vind. Ben zelf voornamelijk op zoek naar vlees van de zeldzamere rassen, die biologisch en lokaal gefokt zijn. Heb al een adresje voor berkshire varkensvlees en hereford beef. De hereford zit in kessel dus zal wel te ver uit de richting zijn voor jou. De hereford ga ik zaterdag voor het eerst een picanha van klaar maken.
Mocht ik iets gevonden krijgen laat ik het je weten kan nog wel even duren voor ik opzoek ga na de aparte rassen eerst alles goed onder de knie krijgen voor ik me aan duur vlees ga branden

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Mwoah, een zeldzaam ras hoeft niet veel duurder te zijn hoor. Ik betaal nog geen 10 euro per kg voor berkshire vlees.
En de hereford was 29 euro voor dry aged cote d’boeuf. Dit zijn prijzen die vergelijkbaar met een normale slager. Voordeel is dat het vetter is met goeie marmering waardoor het over het algemeen juist wat makkelijker een goed resultaat geeft. Het loont de moeite om te leren over de verschillende rassen en de kenmerken van het vlees als ook de invloed van voeding, maar een goeie slager kan je daar zeker bij helpen.

Maar ik ben ook een van de weinigen hierop het forum hier die zelf kippen en varkens houdt voor de slacht. Koeien zitten ook nog in de planning. Dus vanuit de hobby heb ik dus ook interesse heel veel interesse in dit soort zaken :)
 
Mwoah, een zeldzaam ras hoeft niet veel duurder te zijn hoor. Ik betaal nog geen 10 euro per kg voor berkshire vlees.
En de hereford was 29 euro voor dry aged cote d’boeuf. Dit zijn prijzen die vergelijkbaar met een normale slager. Voordeel is dat het vetter is met goeie marmering waardoor het over het algemeen juist wat makkelijker een goed resultaat geeft. Het loont de moeite om te leren over de verschillende rassen en de kenmerken van het vlees als ook de invloed van voeding, maar een goeie slager kan je daar zeker bij helpen.

Maar ik ben ook een van de weinigen hierop het forum hier die zelf kippen en varkens houdt voor de slacht. Koeien zitten ook nog in de planning. Dus vanuit de hobby heb ik dus ook interesse heel veel interesse in dit soort zaken :)
Mijn vrouw en schoonmoeder houden dit tegen. Wel schapen houden, maar niet mogen slachten....
 
Ik vind de keurslager niet zo slecht hoor.
Die op ons dorp verkoopt het standaard spul maar kan (bijna) alles bij hem bestellen
Keurslager in Halsteren, een dorp iets verder op, Is gewoon goed. Heeft zelfs een schitterende rijping kast in zijn winkel vol met lekkers

Ik zou gewoon ff informeren. Zijn niet voor niets keurslager
 
Ik vind de keurslager niet zo slecht hoor.
Die op ons dorp verkoopt het standaard spul maar kan (bijna) alles bij hem bestellen
Keurslager in Halsteren, een dorp iets verder op, Is gewoon goed. Heeft zelfs een schitterende rijping kast in zijn winkel vol met lekkers

Ik zou gewoon ff informeren. Zijn niet voor niets keurslager
Is denk ik ook afhankelijk per keur slager die hier zitten zijn ook niet echt meedenkend helaas



Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
https://www.streeckhuys.nl/ dit is trouwens de site van het streeckhuys. Je kan ook online bestellen

Streeckhuys raad ik ten zeerste AF.

Deze winkel heeft mij verschillende keren proberen te naaien met vlees.

Ja het vlees is goed , maar je moet echt opletten. Toppunt was 3 weken geleden waar ze mij 700gr Picanha wilde verkopen dat 90% uit vetkap bestond en 10 % vlees . En dan hoog en laag beweren dat dit de manier is hoe Picanha verkocht wordt.

Mocht Helmond al te doen zijn, rij dan door naar van Kemenade in Asten. Goed vlees, eerlijke prijs en een eigenaar die weet wat bbq-ers bedoelen.
 
@backupdevice Dit herken ik totaal niet van het streechuys, toegegeven ik kom daar misschien 2x per jaar. Wordt er altijd vriendelijk geholpen en het vlees was altijd goed en geen gekke dingen zoals 90% vetkap. Maar ook andere BBQ’ers die ik ken zijn altijd enorm te spreken over het streeckhuys.
Maar ik zal de volgende keer eens goed opletten als ik in de winkel ben.
 
Laat ik zo zeggen, ik ga nooit meer naar Deurne. Misschien dat Helmond beter is maar Deurne krijgt van mij nooit meer een euro.
 
weliswaar geen slager maar ik heb pas voor het eerst bij https://www.bbquality.nl/ besteld en dat was ook heel goed vlees, kon verstuurd worden (uiteraard) maar kon het ook bij BASBBQ in Uden gaan ophalen
 
weliswaar geen slager maar ik heb pas voor het eerst bij https://www.bbquality.nl/ besteld en dat was ook heel goed vlees, kon verstuurd worden (uiteraard) maar kon het ook bij BASBBQ in Uden gaan ophalen

Helemaal mee eens, bestel daar ook vaak en dan ophalen bij Bas.
Goede service en top vlees .

Alleen heeft (de laatste tijd steeds vaker) zelf je vlees uitzoeken toch mijn voorkeur, vooral omdat je dan het product eerst in je handen hebt en zo het beste stuk vlees kunt uitzoeken.
Ook is het erg leuk om “als een kind in een snoepwinkel” lekker rond te struinen en de pareltjes uit de koeling te vissen.
Vandaar dat ik ook vaak naar de Sligro ga in Veghel of Den Bosch, ook voor de aanbiedingen trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Helemaal mee eens, bestel daar ook vaak en dan ophalen bij Bas.
Goede service en top vlees .

Alleen heeft (de laatste tijd steeds vaker) zelf je vlees uitzoeken toch mijn voorkeur, vooral omdat je dan het product eerst in je handen hebt en zo het beste stuk vlees kunt uitzoeken.
Ook is het erg leuk om “als een kind in een snoepwinkel” lekker rond te struinen en de pareltjes uit de koeling te vissen.
Vandaar dat ik ook vaak naar de Sligro ga in Veghel of Den Bosch, ook voor de aanbiedingen trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is exact waarom ik eigenlijk altijd naar de Sligro in Veghel ga. Ze hebben ook veel spul wat je zo bij ze kan bestellen. Vaak ook wel goede informatie te verkrijgen, dat is ook wat waard.
 
Dat is exact waarom ik eigenlijk altijd naar de Sligro in Veghel ga. Ze hebben ook veel spul wat je zo bij ze kan bestellen. Vaak ook wel goede informatie te verkrijgen, dat is ook wat waard.

Een ander bijkomend voordeel vind ik dat je daar zelf je gang kunt gaan en op je gemak wat kunt rondstruinen.
En inderdaad goed advies als je even naar de balie loopt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan