BasBQ
Beef en Steak

Sjasliek BBQ plate

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQgenoten,
De vakantie zit er weer op, maar gelukkig kon ik nog een dagje thuis bij komen van al dat Kooskonijn geweld en alle dB's in het zwembad. Dus mooi even tijd om iets te maken voor de foto wedstrijd van deze maand. Ik had enorm zin in sjasliek. Deze had ik ooit al eerder gemaakt maar nooit gedeeld. Tijd om dat eens te doen. Gelijk ook maar de rest van onze maaltijd op de BBQ klaar gemaakt. Ze stonden immers toch buiten. Daar gaan we..

Eerst het vlees even kruiden. In mijn geval een mooie Jodenhaas van z'n 700gr.
Zout, peper, knoflookpoeder, uienpoeder, beetje chili en Pimenton. Alles een beetje op gevoel.

OXxnGhfh.jpg


ZINLtYNh.jpg


baed83hh.jpg


cGFlENJh.jpg


Dat kon mooi voor een aantal uurtjes de koelkast in. Kon ik de bloemkool en aardappels blancheren. Deze direct terug gekoeld zodat ze niet te ver door garen.
Aardappels voorzien van wat kruiden tijdens het afkoelen. Trekt dat er een klein beetje mee in. (rede van voorkoken aardappels is omdat deze tegelijk met de bloemkool op de Q gingen. En zo tegelijk klaar zouden zijn).

WPkEXpLh.jpg


Voor de bloemkool wilde ik eens iets anders proberen. Daarvoor maakte ik een papje waarmee de buitenkant werd ingesmeerd.
Dit papje bestond uit. 1 rode ui, 3 tenen knoflook, zest van een citroen, sap van de halve citroen, zout, peper, kerriepoeder en een flinke scheut olijfolie.
Dat alles bij elkaar in een mok en flink met de staafmixer klein gemaakt. Dat werd een stevig papje en kon mooi op de bloemkool gekwast worden.

bVEgfXoh.jpg


IbRNo2Oh.jpg


aIRMxoKh.jpg


NWuINrBh.jpg


Nu dit alles klaar stond konden de BBQ's aangestoken gaan worden en op temp gaan komen. Aardappel en bloemkool gingen op de weber voor ongeveer 45min. De sjaslieks gingen voor een stevige grillbeurt op de BGE.

Veggie's gezellig bij elkaar en op de Q

Nxu3uenh.jpg


Pt6dZnWh.jpg


Die hadden even de tijd nodig, kon ik mooi de stokjes gaan rijgen. Vlees had ik in lekker grote stukken gesneden. Het moet natuurlijk wel rose blijven. Lekker wat rode ui en paprika er bij. En neuroot als ik ben, het moet wel enigszins uitkomen natuurlijk 😎

EmCXC4Wh.jpg


RF2l2Cnh.jpg


Bloemkool en aardappels waren klaar, konden de spiesjes gegrild gaan worden. Halverwege wat boter over het vlees gekwast voor het korstje

xXZ40uEh.jpg


l7JPMCBh.jpg


YhVdsX8h.jpg


yIECTesh.jpg


Dat rook allemaal erg lekker onder dat afdakje. Tijd om een biertje open te trekken en de boel op een plankje te gaan leggen. Er zaten immers ook al hongerige wolven aan tafel.

aUJhYNSh.jpg


TTI0x3vh.jpg


We hebben weer lekker gegeten zo na de vakantie. Bloemkool was goed bevallen, gaan we vaker maken. En de sjaslieks zijn natuurlijk blijvertjes, Die gaan je nooit vervelen. Zeker niet als je een mooi stuk vlees gebruikt en deze perfect roze gaart. Het was weer heerlijk thuis komen.

Bedankt voor het lezen/kijken

Bram.
 
Kijk aan! Dat heb je zeer behoorlijk gedaan kerel! Die bloemkool gaat hier op het lijstje, lekker!

En ja, die stokkies, ze zien er fantastisch uit! Ze vervelen nooit Goed bezig geweest zo na al je klusgeweld
 
Best thuiskomen zo. Mooi bezig geweest.
 
Lekker maaltje Bram. Top idee ook om de bloemkool zo in te smeren.
 
Mooi plankje!
En uitstekende bierkeuze!
Ik had dit weekend toevallig de laatste nieuwe Gouden Carolus Indulgence, maar de Whisky infused blijft toch de favoriet hier!
Des te beter dat ze die in het vaste assortiment hebben gestoken.
 
Kijk, gelijk een zeer goede srart na de vakantie.
Mooie spiezen met een leuke bloemkool variatie.
 
das lekker thuiskomen kerel
schuif maar door
 
Lekker Bram, fantastisch biertje er ook weer naast, zalig!
 
Helaas dat de vakantie er weer op zit maar wel lekker kunnen afsluiten zo. Met de wolvenpack aan tafel 😉😁
 
Zo zie je maar, het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan